W Lidlu można już płacić BLIK-iem. Polska technologia dostępna jest w coraz większej liczbie punktów

Finanse Technologie Zakupy dołącz do dyskusji (29) 04.12.2018
W Lidlu można już płacić BLIK-iem. Polska technologia dostępna jest w coraz większej liczbie punktów

Udostępnij

Paweł Mering

BLIK jest jedną z tych technologii, z których możemy – jako Polacy – być niezwykle dumni. Jakiś czas temu Biedronki wprowadziły tę funkcjonalność, a od 1 grudnia płacić BLIK-iem można także w każdym Lidlu. BLIK w Lidlu powoduje, że liczba punktów, w których można płacić telefonem znacznie wzrosła.

O nowościach donosi Polski Standard Płatności sp. z o.o

BLIK w Lidlu

BLIK to autorski system płatności mobilnych, którego autorem jest Polski Standard Płatności. Z BLIKa mogą korzystać jedynie klienci banków, które obsługują tę technologię. Na szczęście jest to przeważająca większość i bardzo ciężko znaleźć bank, który takiej możliwości nie oferuje.

System płatności opiera się na jednorazowych kodach, generowanych przez Polski Standard Płatności na żądanie klienta, poprzez aplikację mobilną konkretnego banku. Kod jest unikalny, sześciocyfrowy, a jego ważność wynosi jedynie 2 minuty. Po tym czasie klient musi wygenerować kolejny kod.

Po przepisaniu kodu do terminala, bądź odpowiedniego formularza (w przypadku płatności online) w aplikacji naszego banku pojawi się okienko z prośbą o potwierdzenie transakcji. W większości wypadków należy jedynie tę transakcję potwierdzić i… gotowe!

Coraz popularniejsza technologia

Jak donosi autor technologii, od 1 grudnia 2018 roku funkcjonalność ta jest już dostępna w każdym Lidlu. Jak twierdzi zacytowana w komunikacie PSP Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager Lidl Polska:

Lidl Polska posiada aktualnie ponad 630 sklepów, zatrudniając przy tym ponad 17 tys. pracowników. Od grudnia br. roku klienci Lidla mogą płacić za zakupy BLIK-iem, korzystając z aplikacji mobilnej swojego banku

Lidl jest jedną z najpopularniejszych sieci handlowych, w której – według niektórych badań – nawet połowa z nas regularnie robi zakupy. Jest to duży krok naprzód dla BLIKa, a jednocześnie bardzo dynamiczne powiększenie liczby punktów, w których przedmiotowa technologia jest dostępna. Wiceprezes PSP dodaje, iż:

Obecność BLIK-a w sklepach sieci Lidl to naturalna kontynuacja realizacji naszej strategii. Chcemy, aby BLIK był dostępny wszędzie, gdzie użytkownicy płacą, a więc także w sklepach stacjonarnych. Z naszych danych wynika, że w trzecim kwartale 2018 r. klienci zapłacili BLIK-iem w terminalach w sklepach już ponad 1,3 miliona razy – to ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. Cieszymy się, że od dziś również wszyscy klienci sklepów Lidl będą płacić za zakupy BLIK-iem

Bardzo pozytywnym jest fakt, że międzynarodowe korporacje chętnie wspierają rodzime technologie.