- Home -
- Moto -
- Chcemy znać ceny taksówek przed przejazdem. Tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Pracodawców RP
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych na zlecenie Pracodawców RP, Polacy chcą przejrzystych cen taksówek. Te dają im aplikacje mobilne, co do których większość ankietowanych wypowiedziała się bardzo przychylnie.

Badanie IBRiS dla Pracodawcy RP
Jadąc taksówką, konsument zwykle poznaje cenę usługi dopiero po dojechaniu na miejsce i zatrzymaniu taksometru. Ostatecznie przed skorzystaniem z usługi pasażer nie zna ceny, jaką zapłaci za przejazd. Taki stan rzeczy nie podoba się sporej liczbie Polaków. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez IBRiS, 8 na 10 Polaków przed skorzystaniem z usługi przejazdu chciałoby znać jej cenę. Wcześniejsza znajomość ceny daje m.in. możliwość porównania kosztów usługi.
Wcześniejsze poznanie kosztów usługi i drogi, jaką pasażer zostanie dowieziony na miejsce, ma bardzo duże znaczenie. Dla połowy ankietowanych (56,3 proc.) jest to kwestia rozstrzygająca przy wyborze usługi.
Przejrzyste ceny taksówek i trasy
Wyniki badania wyjaśniają popularność aplikacji mobilnych, służących do zamawiania przejazdów. Aplikacje najczęściej pokazują wszystko to, na czym zależy pasażerom. Przed zamówieniem przejazdu klient może wybrać i zaakceptować cenę przejazdu. Zna również jego trasę. Zgodnie z wynikami badania zwolennikami aplikacji mobilnych w tym zakresie jest aż 43,8 proc. Polaków, którzy nie chcą, aby zniknęły one z polskiego rynku. Wśród osób korzystających z taksówek większość nie jest zwolennikiem zniknięcia usług takich jak Uber czy MyTaxi.
Polacy przy korzystaniu z usług przewozu przyzwyczaili się również do możliwości zapłaty za usługę w formie bezgotówkowej. Taką formę wybiera 31,1 proc. ankietowanych. Z drugiej jednak strony aż 49,7 proc. ankietowanych twierdzi, że wygodniejsza i bezpieczniejsza jest dla nich forma gotówkowa przy zapłacie.
W badaniu IBRiS ankietowani zostali również zapytani o ich pogląd na korzystanie przez taksówkarza z pomocy GPS. Wśród badanych 52,5 proc. wskazało, że nawigacja i GPS daje im wysoką gwarancję bezpieczeństwa. Pokrewny procent ankietowanych na podobną gwarancję bezpieczeństwa wskazało egzamin z topografii zdany przez taksówkarza.
Wyniki ankiety pokazują, że większa część korzystających z usług taksówek chce mieć wybór, nie tylko w kwestii ceny przejazdu, ale również w kwestii możliwości i form poruszania się po mieście. Lex Uber może jednak nie spodobać się konsumentom w takim stopniu, jak liczą na to taksówkarze.
zobacz więcej:
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski