REKLAMA
  1. Home -
  2. Firma -
  3. Dostawczak od ręki. Superauto.pl znalazło sposób na przyspieszenie procesów w B2B
Dostawczak od ręki. Superauto.pl znalazło sposób na przyspieszenie procesów w B2B

Rynek samochodów dostawczych w Polsce od lat porusza się w przewidywalnym rytmie, tzn. dominują floty, zamówienia fabryczne i miesiące oczekiwania. Tymczasem Superauto.pl postanowiło złamać schemat.

Mariusz Lewandowski17.07.2025 10:27
Firma

W najnowszej informacji prasowej czytamy: 1085 sprzedanych pojazdów użytkowych w zaledwie pół roku. Przy 3,5-procentowym wzroście całego rynku, to aż 29-procentowy skok w wykonaniu jednej firmy.

Sprzedaż „na klik” zamiast na telefon

Taki wzrost sprzedaży wynika w dużej mierze ze zmiany sposobu kupowania samochodów dostawczych. O ile w segmencie konsumenckim nie ma w tym niczego szokującego, tak "dostawczaki" nadal działały bardzo analogowo.

REKLAMA

W Superauto.pl klient nie musi niczego konfigurować, nie musi czekać - może po prostu kliknąć i odebrać. Gotowe samochody „od ręki”, odpowiednio zabudowane, z właściwą liczbą miejsc i przeznaczeniem dopasowanym do potrzeb. Firma zamawia je wcześniej, bazując na analizie zachowań tysięcy użytkowników.

– Standardem jest ich zamawianie do produkcji, co dla klienta oznacza
konieczność oczekiwania 2-3 miesiące na odbiór pojazdu. My uczyniliśmy z aut dostawczych
towar szybko zbywalny – wyjaśnia Bartosz Chojnacki, wiceprezes Superauto.pl.

To podejście wpisuje się w szerszy trend konsumencki: nawet przedsiębiorcy coraz częściej chcą mieć „na już”, zamiast „na zamówienie”.

REKLAMA

Dane, które napędzają sprzedaż

Firma profiluje klientów, obserwuje ich ścieżki zakupowe i dostosowuje ofertę. Jak twierdzi Marek Srębowaty, dyrektor ds. ecommerce, to właśnie dzięki cyfrowym narzędziom udało się zbudować przewagę konkurencyjną. Klienci nie widzą tysięcy przypadkowych modeli, tylko te, które naprawdę ich interesują.

Warto tu wspomnieć o uruchomionym dwa lata temu nowydostawczy.pl specjalistycznym serwisie, który miesięcznie odwiedza już ok. 100 tys. użytkowników. To znacznie więcej niż niejeden salon samochodowy widzi przez cały rok.

REKLAMA

Czas na używane

Firma właśnie wystartowała z ofertą dostawczych aut używanych. Na start 300 pojazdów, a w planach szybkie rozszerzenie do tysiąca. Tu również działa selekcja, partnerstwa z dilerami, kontrola techniczna i - rzecz jasna - dane.

Już w pierwszym tygodniu nowej oferty udało się sprzedać dziewięć aut z drugiej ręki. To dobry prognostyk, bo rynek używanych samochodów dostawczych nie tylko jest pojemny, ale i coraz bardziej profesjonalizuje się: klienci oczekują transparentności, gwarancji stanu technicznego i sprawdzonego pochodzenia.

REKLAMA

Top 5 najpopularniejszych modeli

Z danych platformy wynika, że w pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszyły się:

  • Ford Transit
  • Renault Trafic
  • Opel Movano
  • Fiat Ducato
  • Renault Master

To klasyka segmentu: pojazdy sprawdzone, dostępne w wielu wariantach zabudowy, idealne dla kurierów, ekip budowlanych i usługodawców.

Przyszłość bez salonu?

Ekspansja Superauto.pl na rynek dostawczych może być zwiastunem większej zmiany. Gdy klient dostaje dokładnie to, czego szuka, bez wychodzenia z biura – fizyczne salony stają się mniej potrzebne. Zwłaszcza gdy pojazdy można odebrać niemal od ręki.

Zastrzeżenie: Superauto.pl jest reklamowym partnerem motoryzacyjnym Bezprawnika

Dołącz do dyskusji
Najnowsze
Warte Uwagi