Rynek samochodów dostawczych w Polsce od lat porusza się w przewidywalnym rytmie, tzn. dominują floty, zamówienia fabryczne i miesiące oczekiwania. Tymczasem Superauto.pl postanowiło złamać schemat.

W najnowszej informacji prasowej czytamy: 1085 sprzedanych pojazdów użytkowych w zaledwie pół roku. Przy 3,5-procentowym wzroście całego rynku, to aż 29-procentowy skok w wykonaniu jednej firmy.
Sprzedaż „na klik” zamiast na telefon
Taki wzrost sprzedaży wynika w dużej mierze ze zmiany sposobu kupowania samochodów dostawczych. O ile w segmencie konsumenckim nie ma w tym niczego szokującego, tak "dostawczaki" nadal działały bardzo analogowo.
W Superauto.pl klient nie musi niczego konfigurować, nie musi czekać - może po prostu kliknąć i odebrać. Gotowe samochody „od ręki”, odpowiednio zabudowane, z właściwą liczbą miejsc i przeznaczeniem dopasowanym do potrzeb. Firma zamawia je wcześniej, bazując na analizie zachowań tysięcy użytkowników.
– Standardem jest ich zamawianie do produkcji, co dla klienta oznacza
konieczność oczekiwania 2-3 miesiące na odbiór pojazdu. My uczyniliśmy z aut dostawczych
towar szybko zbywalny – wyjaśnia Bartosz Chojnacki, wiceprezes Superauto.pl.
To podejście wpisuje się w szerszy trend konsumencki: nawet przedsiębiorcy coraz częściej chcą mieć „na już”, zamiast „na zamówienie”.
Dane, które napędzają sprzedaż
Firma profiluje klientów, obserwuje ich ścieżki zakupowe i dostosowuje ofertę. Jak twierdzi Marek Srębowaty, dyrektor ds. ecommerce, to właśnie dzięki cyfrowym narzędziom udało się zbudować przewagę konkurencyjną. Klienci nie widzą tysięcy przypadkowych modeli, tylko te, które naprawdę ich interesują.
Warto tu wspomnieć o uruchomionym dwa lata temu nowydostawczy.pl specjalistycznym serwisie, który miesięcznie odwiedza już ok. 100 tys. użytkowników. To znacznie więcej niż niejeden salon samochodowy widzi przez cały rok.
Czas na używane
Firma właśnie wystartowała z ofertą dostawczych aut używanych. Na start 300 pojazdów, a w planach szybkie rozszerzenie do tysiąca. Tu również działa selekcja, partnerstwa z dilerami, kontrola techniczna i - rzecz jasna - dane.
Już w pierwszym tygodniu nowej oferty udało się sprzedać dziewięć aut z drugiej ręki. To dobry prognostyk, bo rynek używanych samochodów dostawczych nie tylko jest pojemny, ale i coraz bardziej profesjonalizuje się: klienci oczekują transparentności, gwarancji stanu technicznego i sprawdzonego pochodzenia.
Top 5 najpopularniejszych modeli
Z danych platformy wynika, że w pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszyły się:
- Ford Transit
- Renault Trafic
- Opel Movano
- Fiat Ducato
- Renault Master
To klasyka segmentu: pojazdy sprawdzone, dostępne w wielu wariantach zabudowy, idealne dla kurierów, ekip budowlanych i usługodawców.
Przyszłość bez salonu?
Ekspansja Superauto.pl na rynek dostawczych może być zwiastunem większej zmiany. Gdy klient dostaje dokładnie to, czego szuka, bez wychodzenia z biura – fizyczne salony stają się mniej potrzebne. Zwłaszcza gdy pojazdy można odebrać niemal od ręki.
Zastrzeżenie: Superauto.pl jest reklamowym partnerem motoryzacyjnym Bezprawnika
zobacz więcej:
17.07.2025 16:25, Igor Czabaj
17.07.2025 12:54, Rafał Chabasiński
17.07.2025 12:11, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 10:40, Mateusz Krakowski
17.07.2025 10:27, Mariusz Lewandowski
17.07.2025 9:49, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 9:02, Mateusz Krakowski
17.07.2025 8:12, Edyta Wara-Wąsowska
17.07.2025 7:54, Jakub Bilski
17.07.2025 6:55, Rafał Chabasiński
16.07.2025 19:21, Igor Czabaj
16.07.2025 12:38, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 11:40, Mateusz Krakowski
16.07.2025 10:39, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 9:49, Mateusz Krakowski
16.07.2025 9:05, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 8:35, Edyta Wara-Wąsowska
16.07.2025 7:55, Mariusz Lewandowski
16.07.2025 6:57, Igor Czabaj
16.07.2025 5:33, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:40, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:20, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 13:05, Mariusz Lewandowski
15.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
15.07.2025 11:21, Mateusz Krakowski