Dla Lidla Polska nie jest może najważniejszym rynkiem, ale z pewnością jednym z ważniejszych. Czemu więc e-zakupy w Lidlu u nas są ciągle niemożliwe? Dobre pytanie - tym bardziej, że taką możliwość właśnie zyskali Włosi. A Niemcy mają specjalną ofertę Lidla w sieci.

Internetowe zakupy towarów pierwszej potrzeby - czyli żywności czy chemii gospodarczej, to coraz popularniejsza opcja wśród klientów. I w sumie nie ma się co dziwić - skoro online łatwo można kupić książkę czy spodnie, to dlaczego by nie kupować ziemniaków i wody mineralnej? Dlatego naprawdę dziwi, że największe polskie dyskonty ciągle pozostają analogowe - i nie mają nawet swoich sklepów internetowych. Na przykład Lidl - chcesz tam zrobić zakupy, musisz jechać do marketu, denerwować się na parkingu i czekać w kolejkach.
Okazuje się jednak, że nie każdego klienta Lidl traktuje tak jak Polaka.
E-zakupy w Lidlu. Dla Włocha tak, ale już nie dla Polaka
Tymczasem okazuje się, że e-zakupy w Lidlu można już zrobić na przykład we Włoszech. - Klienci mogą wybierać artykuły spożywcze z najbliższego sklepu Lidl za pomocą katalogu online, który oferuje ponad 4000 produktów, w tym produkty marek własnych - informuje serwis dlahandlu.pl.
We Włoszech zakupy z Lidla mają dotrzeć tego samego dnia, w którym zostało wykonane zamówienie. Oczywiście Włochy nie są jedynym krajem, w którym jest taka możliwość. Internetowy sklep Lidla, choć na innych zasadach, działa również w Niemczech. Dostępne są tam też towary, których nie można znaleźć w tych tradycyjnych marketach. W Czechach z kolei w internetowym sklepie jest już około 20 tys. artykułów - a to więcej, niż można znaleźć na sklepowych półkach.
Czemu polski klient jest gorzej traktowany od niemieckiego, to jeszcze można zrozumieć. Za Odrą jest ponad 3,3 tys. klepów Lidla, a w Polsce "tylko" 620. Za to we Włoszech jest ich 600, a w Czechach - trochę ponad 200. Ale to my na e-zakupy w Lidlu czekamy, a Czesi i Włosi już nie.
U nas ciągle ponoć e-sklep Lidla jest w planach, choć nawet tego oficjalnie nie wiadomo. Dyskonty w Polsce wywołały małą rewolucję - nie tylko w handlu, ale w ogóle na rynku pracy. Trochę więc dziwi, że takie marki jak Lidl są tak oporne w "cyfryzacji" swojej oferty. Nie tyczy się to zresztą tylko Lidla, ale również lidera rynku dyskontów w naszym kraju, czyli Biedronki. Portugalski gigant na razie jednak bardziej chyba myśli o stworzeniu... własnych restauracji, niż o porządnym sklepie internetowym.
zobacz więcej:
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński
29.06.2025 14:36, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 12:35, Joanna Świba
29.06.2025 10:32, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 9:31, Rafał Chabasiński
29.06.2025 8:17, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 7:20, Rafał Chabasiński
29.06.2025 6:29, Miłosz Magrzyk
28.06.2025 19:08, Mateusz Krakowski
28.06.2025 16:05, Mateusz Krakowski