Przez pandemię zmianie uległy światowe trendy. Doszło do znacznych zmian w zakresie przestawienia się z klasycznego handlu na ecommerce. Eksperci są zdania, że zmiana, której doświadczyliśmy w przeciągu ostatniego roku była gigantyczna. Szacuje się bowiem, że rynek ecommerce przyspieszył w ciągu ostatniego roku nawet o 10 lat. Zmieniły się przyzwyczajenia klientów, którzy przekonali się, że są w stanie załatwić znaczną część ze swoich potrzeb zakupowych nie wychodząc z domu. Zakupy w Internecie nigdy nie były tak wygodne, jak obecnie. Co w znacznym stopniu przekonało Unity Group do przejęcia oraz próby skonsolidowania usług.
Duża zmiana na krajowym rynku ecommerce - Unity Group przejmuje Global4Net
Global4Net to podmiot, który na rynku ecommerce działa od przeszło 12 lat. Specjalizuje się w technologii Magento. Magento to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych dla sektora B2B oraz B2C. Szacuje się, że nawet co 10 sklep internetowy na świecie jest oparty o Magento. Fantastycznie sprawdza się w użyciu sklepów internetowych oferujących sprzedaż detaliczną, jak również w przypadku sprzedaży hurtowej. Z platformy korzystają tacy giganci jak np. Coca Cola, Nespresso, Ford czy Fred Perry.
Ponadto, Global4Net dostarcza również rozwiązania w oparciu o technologie tj. PWA, PHP 8, Symfony czy PIM. W portfolio klientów firmy znajdują się przedstawiciele takich branż jak: RTV i AGD, retail, moda, przemysł i inne.
Zdaniem szefów Unity Group jest to najpopularniejsza platforma do tworzenia systemów ecommerce na świecie. Warto podkreślić, że przejęcie utrzymywane było w tajemnicy od końca 2021 r., kiedy została podpisana umowa. Dodatkowo transakcja obejmowała objęcie 100 proc. udziałów Global4Net w zamian za 12 proc. akcji nowej emisji Unity Group. Jednocześnie, poinformowano, że Global4Net zachowa niezależność oraz odrębną tożsamość. Spółka spodziewa się, że w efekcie przejęcia przychody Unity Group znacznie wzrosną. Z 65 mln zł w roku ubiegłym do nawet 115 mln zł w roku 2022. Byłby to wzrost w granicach 77 proc.
Fuzje poprzedziły wcześniejsze projekty, w których obydwa podmioty ze sobą kooperowały. Dopiero jednak teraz, w wyniku transakcji doszło do powstania największego zespołu ekspertów od technologii Magento. To także kolejna szansa na zacieśnienie partnerstwa z firmą Adobe, do której należy Magento.