ecommerce

Punkty odbioru pozwalają oszczędzić czas, pieniądze i zadbać o środowisko naturalne

Rafał Chabasiński
19.09.2022
Punkty odbioru pozwalają oszczędzić czas, pieniądze i zadbać o środowisko naturalne

Nie bez powodu branża ecommerce w całej Europie poświęca tyle uwagi dostępowi do jak największej liczby punktów odbioru. Z punktu widzenia konsumenta dostęp do atrakcyjnych opcji dostawy towaru jest niezwykle ważny. Część kupujących jest gotowa nawet zrezygnować z zakupów w danym sklepie, jeśli ten nie oferuje jego ulubionej metody dostawy. Punkty odbioru cieszą się niesłabnącą popularnością. Mają  bowiem szereg zalet, z których najważniejsza wydaje się elastyczność doręczeń i odbiorów. 

To konkretne rozwiązanie pozwala klientowi wybrać, który punkt najbardziej mu odpowiada. Odpowiednio gęsta sieć punktów odbioru, jak w przypadku tej budowanej przez FedEx, sprawia, że będą praktycznie w każdym przypadku „tuż za rogiem”.

Klient może również wybrać, kiedy zechce nadać lub odebrać przesyłkę, może to bowiem zrobić w punkcie w niemalże dowolnym momencie. Nie musi czekać na kuriera w swoim domu, nie musi także organizować innej osoby, która które odbierze za niego przesyłkę pod jego nieobecność. Tym samym punkty odbioru praktycznie niwelują problem nieodebranych przesyłek. To kolejna korzyść zarówno dla kupującego, jak i dla sprzedawcy.

Punkty odbioru są tą opcją dostawy, którą najłatwiej dostosować do stylu życia danego konsumenta. Skorzystają z niej równie łatwo zarówno osoby wysoce mobilne, jak i te, które stosunkowo rzadko opuszczają swoje miejsce pracy i miejsce zamieszkania.

FedEx doskonale rozumie, że punkty odbioru mają coraz większe znaczenie w branży ecommerce

Punkty odbioru stanowią także poważną oszczędność dla kupującego i sprzedającego. Dostawy bezpośrednio do domu klienta bywają niekiedy droższe niż rozwiązania tzw. logistyki ostatniej mili. Partnerstwo z operatorem logistycznym dysponującym rozbudowaną siecią punktów odbioru umożliwia zaoferowanie klientom szczególnie atrakcyjnych warunków. Najlepszym przykładem jest popularna opcja darmowych zwrotów. Tego typu udogodnienia stanowią to, co przyciąga kupujących. Dla sprzedawców oznacza to potencjalnie wymierne zyski.

Nie da się również ukryć, że logistyka oparta o punkty nadań i odbioru jest bardziej przyjazna dla środowiska niż tradycyjne dostawy kurierskie. Samochody transportujące przesyłki nie muszą w tym modelu krążyć pomiędzy miejscami zamieszkania poszczególnych odbiorców. Zamiast tego kierują się po prostu do poszczególnych punktów. W ten sposób nie tylko oszczędzamy czas i paliwo, ale także generujemy dużo mniejszą ilość dwutlenku węgla do atmosfery. To o tyle cenny atut, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na ekologiczny aspekt działalności ecommerce.

Sam FedEx już teraz jest światowym liderem w branży transportowej i logistycznej. W ostatnich latach FedEx konsekwentnie rozwija swoją ofertę skierowaną do firm zajmujących się sprzedażą online. W grę wchodzi także coraz popularniejszy fulfillment. Furgonetka.pl to z kolei serwis pozwalający szybko i w przystępnej cenie nadawać przesyłki kurierskie. Oferta Furgonetki jest skierowana nie tylko do przedsiębiorców działających w branży ecommerce, ale także do osób prywatnych.

Doświadczenie ostatnich miesięcy uczy, że w branży ecommerce kluczowa stała się współpraca pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Dotyczy to także światowych gigantów logistyki. FedEx konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć punktów odbioru i nadań przesyłek w Polsce. Współpracuje już z Kolporterem i Epaką. Kolejnym krokiem firmy jest nawiązanie partnerstwa z serwisem Furgonetka.pl, który udostępni prawie 600 lokalizacji w całej Polsce.

FedEx i Furgonetka.pl już realizują swoje wspólne przedsięwzięcie. Z początkiem sierpnia aktywowano pierwsze punkty Furgonetki, których liczba w tamtym momencie przekraczała setkę. Z każdym tygodniem dodawane będą kolejne. Docelowo już we wrześniu sieć punktów partnerskich FedEx w naszym kraju ma objąć ponad 1500 lokalizacji. Pozostałymi elementami sieci są saloniki Kolportera i punkty Epaki.

W rezultacie już ponad 50 proc. Polaków ma w promieniu 3 kilometrów od miejsca zamieszkania któryś z punktów FedEx. Przedstawiciele firmy zapewniają, że to dopiero początek. Z dalszym rozwojem całej sieci punkty odbioru i nadań przesyłek będą coraz bliżej mieszkańców naszego kraju. Sieć punktów partnerskich stanowi integralną część europejskiej sieci punktów odbioru FedEx. Już od jakiegoś czasu punkty należące do Kolportera i Epaki obsługują doręczane do Polski przesyłki międzynarodowe. W pierwszych dniach września dołączą do nich także punkty Furgonetki.

Artykuł powstał we współpracy z FedEx