Optymalizacja i automatyzacja e-handlu to podstawa. Twórcy House of Treats opowiadają, jak pomaga im w tym BaseLinker
Optymalizacja i automatyzacja e-handlu to podstawa. Twórcy House of Treats opowiadają, jak pomaga im w tym BaseLinker
Black Friday i okres przedświąteczny to dla sklepów internetowych czas tytanicznej pracy na wszystkich możliwych polach - od promocji, przez obsługę zamówień, koordynację ich wysyłki, aż po bieżące uzupełnianie stanów magazynowych i kontakt z kontrahentami. Jak ten okres przetrwała firma House of Treats, założona przez dwójkę ambitnych prawników i czy udało jej się zwiększyć zainteresowanie swoim sklepem? Jak pomógł w tym BaseLinker? Sprawdźmy.
Black Friday w innym wydaniu. Sklepy internetowe powoli zmieniają taktykę
Black Friday już jakiś czas temu zamieniło się w Black Week - sklepy oferują promocje już nie tylko w Czarny Piątek, ale przez cały weekend, zazwyczaj do poniedziałku włącznie. Do tematu promocji w ramach Czarnego Piątku można jednak podejść jeszcze inaczej - i potraktować Black Week jako okazję do wprowadzenia świątecznej oferty. Taką decyzję podjęli nasi bohaterowie, czyli Kinga i Kuba prowadzący House of Treats, internetowy sklep z naturalnymi przysmakami dla zwierząt. Jak komentował dla nas Kuba zaraz po Black Friday,
House of Treats zdecydowało się też na poprowadzenie akcji, w ramach której klienci mogli zrobić fundacyjnym pieskom świąteczny prezent - wystarczyło kupić w HoT smaczki i gryzaki z dodatkową zniżką, a sklep dostarczał zamówienia bezpośrednio do samej Fundacji. Jeśli chodzi zresztą o działania we współpracy z Fundacją Kundelek, to mocno ułatwiło je BaseLinker. Jak twierdzi Kuba,
Inicjatywa (możliwość zakupu prezentu dla fundacyjnych piesków - przyp. red.) cieszy się duża popularnością; w jej obsłudze niezwykle pomocny jest BaseLinker. Dzięki niemu mamy możliwość rozdzielić niezrealizowane zamówienia - te fundacyjne - od tych, które mają trafić bezpośrednio do klientów. Bez tego w naszym sklepie mielibyśmy cały czas jedną, długą listę niezrealizowanych zamówień.
Rozwiń
To bez wątpienia niezwykle przydatna funkcja BaseLinkera do tzw. "działań specjalnych" - zazwyczaj automatyzacja tego rodzaju czynności może być utrudniona. W tym przypadku BaseLinker pomógł naszym bohaterom w uporządkowaniu zamówień; ułatwia też dalszą koordynację ich wysyłki. Jak komentuje Kuba,
Sprawdź polecane oferty
Allegro 1200 - Wyciągnij nawet 1200 zł do Allegro!
Oznacza to zatem niemal pełną automatyzację - sprzedający nie musi wszystkiego wypełniać ręcznie, a dzięki BaseLinkerowi ma gotowe etykiety na zamówienia, które trzeba później jedynie przekazać kurierowi. Należy też dodać, że BaseLinker oferuje integrację z 183 firmami wysyłkowymi - nie tylko wspomnianym wyżej InPostem, ale też m.in. z DPD czy Orlen Paczka. To natomiast pozwala na dostosowanie obsługi klienta do preferencji konsumentów.
Warto przy tym pamiętać, że sporo początkujących sprzedawców (a do takich należy zaliczyć HoT) jest przytłoczonych tym, jak wieloma kwestiami trzeba się zająć, prowadząc sklep internetowy. Porządkowanie zamówień oraz ich późniejsza wysyłka mogą zajmować szczególnie dużo czasu. Z tego względu opisane wyżej funkcjonalności BaseLinker nie tylko ułatwiają pracę sprzedającemu, ale też oszczędzają jego czas (który można poświęcić np. na dopracowanie oferty czy działania marketingowe).
BaseLinker Connect, czyli automatyzacja w pełnym wymiarze
Jeśli chodzi zresztą o automatyzację, osoby prowadzące sklep internetowy powinny zwrócić szczególną uwagę na funkcję BaseLinker Connect. Dzięki niej można połączyć się z szeroką siecią sprzedawców, producentów, hurtowni czy dostawców z różnych branż; sprzedający korzystający z BaseLinker Connect zyskuje dostęp do bazy aż 27 000 potencjalnych kontrahentów. To sprawia natomiast, że znacznie łatwiej znaleźć potencjalnych partnerów biznesowych w obszarach już prowadzonej działalności, a także tych, w których dopiero zamierzamy się rozwijać.
Wracając do naszych bohaterów - House of Treats pracuje nad poszerzeniem oferowanego asortymentu, a korzystanie z systemu BaseLinker Connect pozwala na efektywny dostęp do oferowanych produktów, przyspieszenie wymiany danych z kontrahentami, poprawę czasu obsługi zamówień, szybsze skalowanie sprzedaży hurtowej czy automatyzację obsługi dostaw, zamówień i wysyłek. Optymalizacja procesów i dostęp do ogromnej bazy kontrahentów przydadzą się zarówno przedsiębiorcom, którzy są na samym początku swojej biznesowej drogi, jak i tym, którzy chcą już skalować biznes i wiedzą, że konieczne jest wdrożenie automatyzacji w wielu obszarach - w tym m.in. jeśli chodzi o obsługę zamówień, wysyłkę czy kontrolę stanów magazynowych i cen.
BaseLinker Connect ułatwia też poszerzanie katalogu produktów - jak można przeczytać na stronie BaseLinkera,
Nie trzeba być zatem "biznesowym wymiataczem", by móc efektywnie korzystać z BaseLinkera. Wręcz przeciwnie - funkcjonalności BaseLinkera mogą przydać się zwłaszcza tym przedsiębiorcom, którzy wiedzą, co i komu chcą sprzedawać, ale obawiają się, że samodzielnie nie podołają obsłudze sklepu internetowego. Z BaseLinkerem nie ma takiego ryzyka.
Integracja z systemem księgowym i Manager Produktów
Funkcjonalności BaseLinkera jest zresztą jeszcze więcej. Dobrym przykładem jest możliwość integracji z systemem księgowym; z tej opcji skorzystali też nasi bohaterowie. Jak komentuje Kuba,
HoT zwraca też uwagę na funkcję Managera Produktów:
Manager Produktów od BaseLinkera pozwala na zarządzanie wszystkimi produktami w jednym miejscu - i mowa zarówno o zsynchronizowaniu stanów magazynowych, aktualizacji cen produktów, jak i automatycznym wystawianiu dokumentów magazynowych, przyspieszeniu procesu pakowania (dzięki Asystentowi Zbierania i Pakowania) czy możliwości masowej zmiany danych wystawianych produktów. Na uwagę zasługuje też moduł AI, pozwalający na stworzenie oryginalnych nazw i opisów produktów w każdym języku - a to wszystko dzięki jednemu kliknięciu.
House of Treats dopiero się rozkręca
Twórcy marki przyznają jednocześnie, że przed nimi jeszcze wiele nauki - i jeśli chodzi o prowadzenie sklepu internetowego, i odkrywanie kolejnych funkcjonalności BaseLinkera oraz to, do czego można je wykorzystać. Jak komentują,
Cele marki pozostają niezmienione; twórcy HoT będą nadal uczyć się optymalizacji swoich działań, wdrażać automatyzację tam, gdzie jest to możliwe, oraz robić wszystko, by skala ich działań sukcesywnie rosła. Warto podkreślić, że BaseLinker ułatwia prowadzenie biznesu na wielu polach; od znalezienia partnerów biznesowych, przez wprowadzanie produktów do sprzedaży, obsługę zamówień, aż po koordynowanie wysyłki i wystawianie faktur. Nasi bohaterowie już mieli okazję się o tym przekonać.