- Home -
- Finanse -
- ING Bank Śląski nie ma ostatnio dobrej passy. Niedawną awarię próbują wykorzystać oszuści
Zaledwie kilka dni temu ING Bank Śląski zmagał się z awarią, która sparaliżowała zarówno bankowość elektroniczną jak i aplikacje mobilne czy bankomaty. W kilka godzin bank uporał się z awarią i dodatkowo obiecał, że zwróci swoim klientom koszt prowizji wypłaty środków z innych bankomatów. Okazało się jednak, że ktoś próbuje całą sytuację wykorzystać. ING ostrzega przed oszustami.

ING ostrzega przed oszustami. Informacje w aplikacji mobilnej
Klienci banku, którzy zalogują się do swojej aplikacji mobilnej, zobaczą komunikat będący jednocześnie ostrzeżeniem przed atakiem oszustów. Metoda ataku nie jest zbyt wyrafinowana, bo przestępcy usiłują zachęcić klientów banku do kliknięcia w link przesłany w wiadomości. E-mail dotyczy – przynajmniej teoretycznie – blokady konta w ING. Bank podaje w komunikacie przykładowy tytuł i treść wiadomości pochodzącej od oszustów.
Odbiorca przeczyta w e-mailu, że ma rzekomo zablokowane konto bankowe. „Bank" wyraża zaniepokojenie, bo rzekomo odnotował włamanie na konto klienta. Co odbiorca musi zrobić, żeby je odblokować? Kliknąć w link podany w wiadomości (adres strony jest niemal identyczny jak adres prawdziwej), żeby „zweryfikować” swoje konto. I przy okazji wpisać swoje hasło. Zresztą nie tylko hasło.

Jak działają oszuści?
Osoba, która zdecyduje się na kliknięcie w link, jest przenoszona na fałszywą stronę banku (łudząco podobną do oryginalnej), gdzie ma podać swoje dane do logowania – tak jak podczas normalnego logowania na konto. Później proszona jest o wprowadzenie kodu autoryzacji SMS. Przestępcom nie trzeba do szczęścia niczego więcej. ING ostrzega przed oszustami, a metoda oszustwa (rozsyłanie maili z linkiem prowadzącym do fałszywej strony) nie jest nowa, ale niestety istnieje prawdopodobieństwo, że część klientów banku mogła dać się nabrać.
Osoby, które kliknęły w link znajdujący się w podejrzanej wiadomości i podały swoje dane, powinny jak najszybciej skontaktować się z bankiem i poprosić o blokadę rachunku. To pozwoli – być może – zminimalizować ewentualne straty i jak najszybciej wyjaśnić całą sytuację. W komunikacie ING dodaje również, że nigdy nie prosi klientów o login i hasło do bankowości elektronicznej poprzez wiadomość e-mail.
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński
29.06.2025 14:36, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 12:35, Joanna Świba
29.06.2025 10:32, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 9:31, Rafał Chabasiński
29.06.2025 8:17, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 7:20, Rafał Chabasiński
29.06.2025 6:29, Miłosz Magrzyk
28.06.2025 19:08, Mateusz Krakowski
28.06.2025 16:05, Mateusz Krakowski