- Home -
- Firma -
- Kamper i hotel w kosztach firmowych przedsiębiorcy. A dlaczego by nie, jeśli będzie wtedy nadal pracował?
W obliczu dynamicznie zmieniającego się rynku pracy oraz rosnących możliwości technologicznych, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na tzw. workation, czyli połączenie pracy z wakacjami. Workation staje się nie tylko atrakcyjnym benefitem dla pracowników, ale również efektywnym sposobem na obniżenie kosztów firmy.

Przedsiębiorca może zarządzać swoim biznesem praktycznie z dowolnego miejsca na świecie, mając do dyspozycji jedynie internet, telefon i komputer. Dzięki temu wakacje mogą być również czasem pracy, co pozwala na jednoczesny odpoczynek, realizację obowiązków służbowych i oszczędzanie. Koszty związane z workation, takie jak wynajem kampera, zakup hulajnogi czy rezerwacja hotelu, można wliczyć w koszty firmowe, co obniża finalny rachunek za wakacje. Radosław Woźniak, prezes EFL, podkreśla, że takie rozwiązania pozwalają na efektywne zarządzanie biznesem i finansami.
Biuro na kółkach
Jednym z popularnych rozwiązań na czas workation jest wynajem kampera lub przyczepy kempingowej, co jest szczególnie korzystne dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Mobilne biuro można zaparkować nad morzem, jeziorem czy w górach, łącząc wypoczynek z zarządzaniem firmą. Koszt kampera czy przyczepy można wliczyć w koszty uzyskania przychodu, a leasing tych pojazdów sprawia, że inwestycja jest bardziej opłacalna. Dodatkowo, wynajem pojazdu w czasie, gdy nie jest używany, może przyczynić się do szybszego zwrotu kosztów.
Latem warto zostawić samochód w garażu i przemieszczać się rowerem lub hulajnogą, co jest zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Leasing elektrycznego roweru lub hulajnogi pozwala na rozłożenie kosztów na dogodne raty, co czyni ten środek transportu bardziej przystępnym. Przemieszczanie się rowerem czy hulajnogą podczas wakacji łączy komfort z troską o środowisko, a także przynosi korzyści finansowe.
Biuro w hotelu
Jeśli workation planowane jest w miejscu, do którego trudno dojechać kamperem, dobrym rozwiązaniem jest wynajem apartamentu w hotelu. Przedsiębiorca może wówczas prowadzić spotkania biznesowe, uczestniczyć w targach czy organizować telekonferencje, a część kosztów związanych z pobytem można wliczyć w koszty operacyjne firmy. Kluczowe jest jednak odpowiednie udokumentowanie wydatków, aby móc je przedstawić w razie kontroli skarbowej.
zobacz więcej:
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski