- Home -
- Finanse -
- Pracownicy Poczty Polskiej mają oferować możliwość założenia konta bankowego. I nie tylko
Sytuacja w Poczcie Polskiej nie jest, delikatnie mówiąc, najlepsza. Nie powinno zatem dziwić, że pojawiają się pomysły, które mają na celu jak najlepsze wykorzystanie posiadanych zasobów - również tych ludzkich. Najnowszy pomysł zakłada sprzedaż małych produktów finansowych przez pracowników poczty. Mowa m.in. o otwieraniu rachunków bankowych.

Konto bankowe do założenia na poczcie. Jest nowy pomysł
Jak przekazał wczoraj prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz, operator ma zamiar wykorzystać placówki poczty i jej pracowników do sprzedaży małych produktów finansowych, czyli na przykład - do otwarcia rachunku bankowego.
Skąd ten pomysł? Poczta jest właścicielem Banku Pocztowego, i, jak podkreślił Mikosz, spółka chce rozwijać "proste usługi bankowe". Jak stwierdził podczas posiedzenia sejmowej komisji ds. Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych,
Mamy zamiar wykorzystywać placówki i pracowników poczty (...) do sprzedaży częściowo małych produktów finansowych takich chociażby jak podstawowe otwarcie rachunku.
Prawdopodobnie na tym się jednak nie skończy; bardzo możliwe, że pracownicy poczty będą również oferować zainteresowanym osobom polisy ubezpieczeniowe. Tak wynikałoby ze słów Mikosza:
Tam gdzie np. zawiera się ubezpieczenia też jest potrzebny kontakt z człowiekiem i to jest rzecz, którą nasi pracownicy mogliby bardzo dobrze robić. To jest jedna z inwestycji, którą przedstawiamy radzie nadzorczej dokładnie za dwa tygodnie, czyli zainwestowanie w sieć dystrybucji produktów finansowych
Na razie nie do końca wiadomo, jak sprzedaż małych produktów finansowych miałaby wyglądać w praktyce. Wydaje się, że jedynym rozwiązaniem jest albo otwarcie odrębnego okienka, albo - co byłoby wygodniejsze - utworzenie odrębnego stanowiska (wyspy) na terenie placówki, o ile oczywiście pozwalałby na to jej rozmiar. Pytanie brzmi jednak, czy oddelegowanie części pracowników nie spowoduje jeszcze większych kolejek na poczcie.
Zaletą tego pomysłu jest natomiast fakt, że z małych produktów finansowych mogłyby skorzystać np. osoby starsze, mieszkające w małych miejscowościach, w których nie funkcjonuje żadna placówka bankowa (choć jednocześnie rodzi to pewne obawy o dalszą obsługę - senior ostatecznie i tak musiałby wtedy udać się do banku).
Nowoczesna firma kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrowa
Warto przy okazji przypomnieć, że obecny prezes Poczty Polskiej ma ambitny plan, jeśli chodzi o transformację operatora; Poczta Polska ma przekształcić się bowiem w "nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową". Plan transformacji obejmuje osiem obszarów; chodzi o sprzedaż, logistykę, zasoby ludzkie, IT, organizację i zarządzanie, nieruchomości, finanse i grupę kapitałową. Na transformację operatora przeznaczono ok. 500 mln zł.
zobacz więcej:
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska