Kupowanie smartfonem jeszcze ledwie kilka lat temu było uznawane za sporą fanaberię. Dziś jest oczywistością. 4 na 10 polskich e-konsumentów kupi prezenty świąteczne na smartfonie, wynika z badania firmy Mastercard. To jeden z najlepszych wyników w całej Europie.
Zakupy przez smartfony i inne urządzenia mobilne są nad Wisłą coraz popularniejsze, a ich szybkość i wygoda są szczególnie doceniane w okresie przedświątecznym, wynika z europejskich badań firmy Mastercard. 68 proc. stałych klientów sklepów internetowych powiedziało, że zdarza im się robić zakupy smartfonem czy tabletem co najmniej okazjonalnie. Kolejne dane są jeszcze ciekawsze.
Kupowanie smartfonem. Co dziesiąty kupuje tylko w ten sposób
13 proc. badanych w Polsce deklaruje natomiast, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie. Co więcej, jesteśmy wśród europejskich liderów płacenia smartfonami.
Niemal co piąty internauta deklaruje w badaniu Mastercard, że kupuje mobilnie częściej niż raz w tygodniu – to najwyższy wynik w całej Europie. Skąd taka popularność mobilnych zakupów? Okazuje się, że kluczem jest szybkość. 63 proc. przebadanych Polaków wskazało, że to jest właśnie najważniejszy argument za taką formą zakupów. 33 proc. widzi natomiast największą zaletę w tym, że smartfonem można zapłacić bez logowania się do banku czy wpisywania długich haseł.
Kupowanie smartfonem na święta. Włosi jednak bardziej postępowi
38 proc. e-konsumentów w Polsce mówi, że w tym roku kupi mobilnie znaczną część świątecznych prezentów. To chyba nie dziwi, biorąc pod uwagę tłumy w sklepach w okresie przedświątecznym. Ale jest jeszcze jeden argument za mobilnymi zakupami – można je zrobić w pracy czy na uczelni.
– Co piąty ankietowany (a dokładnie 21 proc.) kupuje mobilnie prezenty będąc w pracy lub na uczelni, zaś 40 proc. robi to między godziną 12:00
a 17:00, czyli w godzinach tradycyjnie zarezerwowanych na pracę – czytamy również w badaniu Mastercard. 11 proc. robi takie zakupy z kolei… czekając na autobus czy pociąg.
Najczęściej świąteczne zakupy przez smartfon czy tablet robią Włosi, a najmniej, co może zaskakiwać, Holendrzy. My najczęściej przez smartfony kupujemy ubrania, przedmioty związane z kulturą oraz elektronikę.
Szacuje się już ponad 1,8 mln wydanych w Polsce kart płatniczych zostało zapisanych w urządzeniach mobilnych, czyli 3-krotnie więcej niż jeszcze rok temu.
Smartfon stał się centrum dowodzenia naszym codziennym życiem, więc to naturalne, że coraz częściej wykorzystujemy go także do internetowych zakupów. Za potrzebami współczesnych konsumentów nadążają też szybkie i wygodne płatności cyfrowe, dostosowane do ery mobilnej – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.