200+ od Biedronki i Caritasu. O co chodzi w akcji „Na codzienne zakupy”?

Zakupy Dołącz do dyskusji (65)
200+ od Biedronki i Caritasu. O co chodzi w akcji „Na codzienne zakupy”?

Na codzienne zakupy – tak nazywa się program społeczny realizowany przez Biedronkę i Caritas. Beneficjenci programu otrzymują specjalne karty płatnicze umożliwiające płatności za zakupy w Biedronce – nie więcej jednak niż 200 złotych miesięcznie. 

Na codzienne zakupy to program realizowany przez Caritas i Jeronimo Martins. Caritas Polska, we współpracy z Caritas diecezjalnymi, zamierza w ten sposób pomagać przede wszystkim seniorom (osobom po 60 roku życia). Dostaną oni specjalne karty, umożliwiające płatności za zakupy w sklepach Biedronka. Akcja potrwa do 31 grudnia 2018 roku.

Na codzienne zakupy – szczegóły programu

Karty będą co miesiąc zasilane kwotą 200 złotych. Co ważne – niewykorzystane w danym miesiące środki nie przepadają, ale przechodzą na następny miesiąc. Muszą jednak zostać wykorzystane w tym samym kwartale. Jeśli środki wciąż pozostaną niewykorzystane – przepadają, a użytkownik karty nie może żądać wypłaty środków pieniężnych. Aktualny stan karty można sprawdzić zarówno przy kasie, jak i – co ciekawe – w czytnikach cen umieszczonych w dyskontach. Karty nie można sprzedawać ani darować innym osobom.

Płacić kartami (będącymi, zgodnie z regulaminem, de facto bonami towarowymi) nie można za wszystkie produkty z asortymentu Biedronki. Kartami nie można płacić za:

  • napoje alkoholowe,
  • wyroby tytoniowe,
  • artykuły przemysłowe,
  • tekstylia
  • produkty dla zwierząt

Oznacza to, że w ramach programu można kupować przede wszystkim artykuły spożywcze, środki czystości czy kosmetyki. Zważywszy na potrzeby beneficjentów – typowanych przez wolontariuszy Caritasu – takie ograniczenie wydaje się być sensowne, i ma zapobiegać ewentualnym nadużyciom. Co ważne – produkty zakupione z pomocą karty Na codzienne zakupy podlegają normalnym procedurom reklamacyjnym. Zwrot pieniędzy na wadliwy produkt nastąpi oczywiście nie w formie gotówki, ale na kartę.

Program Na codzienne zakupy to dobry przykład współpracy biznesu z organizacjami non-profit. Skierowanie akcji do ubogich seniorów (których przychody nie przekraczają 1300 zł netto miesięcznie) jest świetnym pomysłem, bo mimo wielu zapowiedzi starsi Polacy wciąż nie mogą liczyć ani na wysokie emerytury, ani formy wsparcia takie jak program 500 plus.