- Home -
- Biznes -
- InPost reaguje na koronawirusa. Paczkomaty będą obsługiwane także w weekend, by ograniczyć kontakt z kurierami
O tym, że InPost pracuje nad "Paczką w weekend" słyszeliśmy od pewnego czasu. Wydawało się jednak, że program wystartuje najwcześniej w kwietniu.

W związku z całym tym szaleństwem (i zarazem licznymi zagrożeniami) dookoła nas firma zdecydowała się jednak na podjęcie decyzji o uruchomieniu programu już od dziś.
Paczka w weekend jako odpowiedź na wirusa
Głównym powodem jest ograniczenie kontaktu "ludzkiego" z kurierami. Zarażony kurier to oczywiście ogromne zagrożenie, który może po biurach i domach dostarczać nie tylko paczki. Nie bez powodu zresztą już kilka dni temu część firm kurierskich wdrożyła procedury, w których upewniają się, że klient nie jest aby przypadkiem objęty kwarantanną.
Choć "Paczka w weekend" była planowana przez InPost już od jakiegoś czasu, to jednak Koronawirus wymusił wdrożenie programu tak szybko, jak się da. Wszyscy znamy Paczkomaty i dobrze wiemy, że przesyłki możemy z nich odbierać przez cały tydzień i całą dobę. Inaczej jednak ma się sprawa z dostawami do Paczkomatów, gdyż te jak dotąd odbywały się tylko w dni powszednie.
W cieniu koronawirusa nie zapominajmy jak wielkim gamechangerem dla e-commerce jest Paczka w weekend
Weekend dla handlu internetowego jest okresem co do zasady martwym. Urzędy pocztowe z reguły zamykają się w sobotę i pozostają - z pewnymi wyjątkami - zamknięte dla poniedziałku. Nie jest też łatwo o usługi kurierskie, a jeśli już takie się trafiają, to zazwyczaj za dodatkową opłatą.
Całotygodniowa obsługa Paczkomatów sprawi z kolei, że niecierpliwi klienci będą mogli coś kupić w sobotę, a odebrać... w niedzielę. Taka przyjemność wiązać się będzie z dodatkową opłatą, jednakże do 29 marca InPost planuje - w związku z tym epidemią koronawirusa - świadczyć usługę za darmo. W przyszłości powinna natomiast kosztować dodatkowo niecałe 5 złotych.
To nie pierwsza duża zmiana w Paczkomatach w ciągu ostatnich miesięcy. Mniej więcej pół roku temu wprowadzono funkcję umożliwiającą zdalne obsługiwanie urządzenia przez aplikację w smartfonie, co w zdecydowanym stopniu przyspieszyło proces nadawania przesyłek (i odbierania, w przypadku nałogowych zakupoholików).
zobacz więcej:
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński
02.07.2025 6:05, Justyna Bieniek
02.07.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński