Dnia 22 września br. biuro prasowe sieci Play ogłosiło, że spółka kupiła UPC Polska. Transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku. Transakcja jest warta 7 mld zł.
P4 Sp. z o.o. czyli operator sieci Play będący częścią francuskiego koncernu iliad Group, dnia 22 września podpisał umowę sprzedaży oraz nabycia 100% udziałów w UPC Polska Sp. z o.o. Umowa została podpisana przez UPC Poland Holding B.V., będącą częścią Liberty Global, za kwotę 7 mld zł. Transakcja podlega teraz zgodzie regulacyjnej Komisji Europejskiej więc zostanie sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku po uzyskaniu zgód organów antymonopolowych.
Warto podkreślić, że UPC jest największą pod względem przychodów spółką Liberty Global w Europie Środkowo-Wschodniej. Podmiot oferuje usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu światłowodowego, a także usług mobilnych. Ponadto, UPC Polska jest jednym z największych dostawców usług internetowych w naszym kraju (ponad 1,5 mln klientów). W obrębie zasięgu UPC znajduje się ponad 3,5 mln gospodarstw domowych. Rok temu, w 2020 roku francuski iliad przejął Play Communications, operatora sieci komórkowej Play a także wycofał akcje z obrotu na GPW.
W komunikacie prasowym opublikowanym przez Play wskazano, że nabycie UPC wiąże się z chęcią przyspieszenia inwestycji w sieci światłowodowe oraz przyczynia się do realizacji wizji i ambicji spółki w zakresie inwestowania w najnowocześniejsze sieci, usługi mobilne oraz szerokopasmowe. Ponadto, długofalowe plany Play związane z zapewnieniem łączności na terenie całego kraju, mają przyczynić się do cyfrowej transformacji polskiej gospodarki oraz przynieść korzyści konsumentom indywidualnym oraz biznesowym, dzięki bardziej innowacyjnym i kompleksowym ofertom.
Szefowie Play oraz iliad Group są zgodni. Fuzja pozwoli na realizację nowych ambicji grupy. Integracja Play i UPC Polska stworzy możliwość rozwoju Play na kolejnym etapie. Zdaniem Thomasa Reynauda, prezesa zarządu iliad Group nabycie UPC Polska odzwierciedla dążenie Play w zakresie ambicji, aby inwestować w mobilne oraz szerokopasmowe sieci i usługi nowej generacji. Transakcja ta wiąże się z chęcią przyspieszenia inwestycji w sieć światłowodową i przyczynia się do realizacji długoterminowej ambicji rozwijania ogólnokrajowej łączności w Polsce.
Grupa iliad zakłada, że baza klientów komórkowych sieci Play do końca czerwca 2021 roku zwiększy się do 15,5 mln. To oznaczałoby wzrost w skali półrocza o 62 tys. Liczba aktywnych klientów to 12,3 mln, z czego klienci abonamentowi to 8,4 mln. Natomiast łączne przychody obu spółek w 2020 roku wyniosły aż 9 mld zł.