- Home -
- Biznes -
- Pół marca. Tyle potrwają w Rossmannie obchody Dnia Kobiet. Nic dziwnego, świętujemy go bardziej, niż Walentynki
Drogerie od dawna wiedzą, że kobiety stanowią jedną z najbardziej atrakcyjnych grup konsumentów. W Polsce przeciętne miesięczne wydatki na kosmetyki i perfumy oscylują wokół 140 zł na osobę, choć warto zauważyć, że w niektórych miastach – jak Łódź, Wrocław czy Katowice – kwoty te bywają znacznie wyższe. Nic więc dziwnego, że sieci drogeryjne, takie jak Rossmann, chętnie wykorzystują okazje typu Dzień Kobiet czy Walentynki, by zwiększyć swoje obroty.

W tym roku Rossmann zdecydował się przedłużyć świętowanie Dnia Kobiet aż do 21 marca, oferując znaczne obniżki cenowe na setki perfum. To przemyślana strategia, biorąc pod uwagę, że Dzień Kobiet świętuje aż 94% Polaków – więcej niż Walentynki (83%). Tego typu akcje promocyjne są okresem szczególnie intensywnych zakupów, które napędzają zyski drogerii.
Promocja obejmuje zarówno klasyczne, jak i nowe zapachy, takie jak Calvin Klein Eternity Reflections, Cerruti 1881 Femme czy Davidoff Cool Water. Nie zapomniano także o męskiej części klienteli – wśród promocji znalazły się znane i cenione marki jak Hugo Boss, Davidoff oraz Guess. Wprowadzenie ofert skierowanych zarówno do kobiet, jak i mężczyzn, świadczy o świadomym podejściu Rossmanna, który stara się maksymalizować zasięg sprzedaży.
Dzień Kobiet - goździki goździkami, a biznes biznesem
Dane pokazują, że szczególne okazje takie jak Dzień Kobiet generują zauważalne wzrosty sprzedaży. Nie tylko drogerie, ale także inne branże, na przykład kwiaciarnie internetowe, zauważają znaczący skok zamówień właśnie w tym okresie. Na przykład Euroflorist Polska odnotowała w 2023 roku aż 7,7% wszystkich zamówień właśnie z okazji Dnia Kobiet – więcej niż na Walentynki czy Dzień Babci. To świadczy o potencjale komercyjnym, jaki kryje się w takich datach. Dlaczego więc ograniczać się do jednego dnia? Rossmann stwierdził, że na dniu kobiet będzie zarabiał aż do startu kalendarzowej wiosny.
Sieci drogeryjne często stawiają na promocje typu „1+1 gratis” lub bardzo znaczące rabaty, które skutecznie przyciągają klientów. Ważne są również odpowiednia ekspozycja produktów oraz skutecznie prowadzone kampanie reklamowe, podkreślające wyjątkowość okazji i zachęcające do spontanicznych zakupów.
zobacz więcej:
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk