Chcesz szybko i wygodnie wysłać komuś pieniądze bez konieczności zaprzątania sobie głowy długim numerem konta odbiorcy? Potrzebujesz przelać pieniądze znajomemu i chcesz mieć pewność, że dotrą do odbiorcy w ciągu kilku sekund? Jest rozwiązanie: przelew na telefon BLIK!
Aplikacja bankowa i znajomość numeru telefonu odbiorcy pozwalają przelewać pieniądze, kiedy tylko chcemy
Wyobraźmy sobie, że musimy szybko przelać jakąś sumę pieniędzy komuś z rodziny lub z grona znajomych. Tradycyjny przelew ma szereg wad. Musimy znać numer konta odbiorcy, który z pewnością jest długi i praktycznie niemożliwy do zapamiętania. Jeżeli nie mamy „pamięci absolutnej”, to z przelewu nici. Jeżeli nie wstrzelimy się w godziny księgowania, to pieniądze dotrą dopiero następnego dnia roboczego. Jest jednak idealne rozwiązanie problemu: przelew na telefon BLIK.
By móc skorzystać z tego rewolucyjnego rozwiązania, wystarczy kilka prostych ruchów. Przede wszystkim zarówno nadawca, jak i odbiorca przelewu muszą mieć dostępną funkcję przelewu na telefon BLIK w swoich aplikacjach bankowych (w tym momencie usługa jest dostępna w apkach mobilnych 15 polskich banków). Aby odbierać Przelewy na telefon BLIK, wymagana jest rejestracja numeru telefonu w usłudze z poziomu aplikacji bankowej – należy odszukać „przelewy na telefon” w ustawieniach BLIK (dokładne ustawienia są zależne od aplikacji banku) i zarejestrować swój numer (wystarczy zrobić to jeden raz). Nadawca może przelać pieniądze już bez rejestracji.
Od tego momentu nadawca i odbiorca nie muszą nawet być klientami tego samego banku. Wystarczy, że znacie swoje numery telefonu i możecie przesyłać sobie pieniądze o każdej porze dnia i nocy, nawet w dni świąteczne. To już samo w sobie stanowi znaczącą przewagę nad tradycyjnymi przelewami. Warto także wspomnieć, że przelew na telefon BLIK jest realizowany w ciągu kilku sekund, niezależnie od godziny i dnia tygodnia.
Samo dokonywanie przelewów w ten sposób jest bardzo proste. Najpierw logujemy się do aplikacji naszego banku, następnie wybieramy przelew na telefon. Kolejnym krokiem jest wybór odbiorcy z listy naszych kontaktów lub ręczne wpisanie jego numeru telefonu. Odbiorcy z zarejestrowanym numerem będą opatrzeni sygnetem BLIKA – małą literką „b”. Potem ustalamy kwotę przelewu, opcjonalnie wpisujemy tytuł przelewu. Pozostaje nam tylko potwierdzić chęć dokonania transakcji PIN-em i gotowe.
Przelewy na telefon BLIK są szybkie, bezpieczne i wygodne. Sprawdzają się w praktycznie każdej życiowej sytuacji
Przydatność przelewów na telefon BLIK w codziennych sprawach jest ogromna. Możemy w ten sposób oddać pożyczone komuś pieniądze, zrobić szybką zrzutkę pomiędzy znajomymi, rozliczyć rachunki we wspólnym gospodarstwie domowym. To jednak nie wszystko. Mniejsi sprzedający handlujący w Internecie coraz chętniej korzystają z tej formy dokonywania płatności. Podstawową zaletą w ich przypadku jest szybkość przeprowadzania transakcji i brak konieczności korzystania z czegokolwiek poza aplikacją swojego banku. Ważne, aby pamiętać o tym, by rozważnie dokonywać transakcji tego rodzaju i przesyłać środki przy pomocy Przelewu na telefon BLIK tylko osobom, co do których mamy 100% pewności i zaufania.
Przelewy na telefon BLIK oferują klientom polskich banków niezwykłą wygodę. Jak jednak jest z bezpieczeństwem tej usługi? Trzeba przyznać, że równie dobrze. W procesie transferu środków w ramach Przelewu na telefon BLIK nie ma absolutnie nic, co mogłoby stanowić jakieś słabe ogniwo. Nasze pieniądze chroni nie dwustopniowa, a trzystopniowa autoryzacja!
By dokonać przelewu, musimy odblokować nasz smartfon i zalogować się do aplikacji. Korzystanie z BLIKA wymaga zabezpieczenia telefonu mocną blokadą w postaci kodu dostępu lub zabezpieczeń biometrycznych. Podobnie jest z samymi aplikacjami bankowymi. Trzecim poziomem jest potwierdzenie Przelewu na telefon BLIK kodem PIN. Co więcej, ryzyko wysłania pieniędzy nie tam, gdzie potrzeba, jest praktycznie zerowe, oczywiście pod warunkiem, że znamy osobę, której chcemy wysłać pieniądze i jesteśmy pewni, że to właśnie do niej maja wpłynąć wysyłane środki. Mamy więc pełną kontrolę nad całym procesem.
Funkcja przelewów na telefon BLIK jest obecnie dostępna dla klientów piętnastu banków: Alior Banku, ING, Millenium Banku, mBanku, SGB, Santander Banku, PKO BP, Velo Banku, Banku Credit Agricole, Noble Banku, Banku Pekao, BOŚ Banku, Banku Citi Handlowy, BNP Paribas oraz Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie.
Artykuł powstał we współpracy z BLIKIEM