- Home -
- Społeczeństwo -
- Mieszana rodzina wystąpiła w reklamach Lidla. Musiała uciec z kraju
Ona jest Irlandką, choć mieszkała przez lata w Londynie. On - Brytyjczykiem z brazylijskimi korzeniami. Razem mają dwuletniego syna. Lidl pomyślał, że to rodzina XXI wieku - i wykorzystał tak powstała nowa reklama Lidla. Efekt? Para spotkała się z takim hejtem, że musiała uciekać z kraju.

30-latkowie poznali się co prawda w Wielkiej Brytanii, ale uznali, że to Zielona Wyspa będzie idealnym miejscem na założenie rodziny. Wybrali hrabstwo Meath w pobliżu Dublina.
- Modelowa rodzina XXI wieku - musieli pomyśleć spece od marketingu z Lidla. I tak Fiona Ryan, Jonathan Mathis i ich 22-miesięczny synek Jonah stali się bohaterami reklam niemieckiej sieci.
W całej Irlandii pojawiły się więc spoty telewizyjne z rodziną, a na billboardach mieszkańcy kraju zobaczyli, ile rodzina zaoszczędziła na zakupach. Swoją drogą, oszczędziła całkiem sporo, bo aż 620 euro w 14 tygodni.
Wydawać by się mogło, że reklama z multikulturową rodziną nie wywoła pod koniec 2019 r. większych emocji - a tym bardziej w multikulturowym kraju, jakim jest przecież od dawna Irlandia. Stało się jednak zupełnie inaczej.
Reklama Lidla i groźby śmierci
Okazało się jednak, że reklama Lidla wywołała w Irlandii gigantyczne kontrowersje. Na przykład znana w kraju dziennikarka-prowokatorka Gemma O'Doherty napisała, że "niemiecki "ściek" chce promować się poprzez mulikulturowość". Wezwała, by nie dać się oszukać - i kupować i irlandzkich sieciach.
Nie był to jednak wcale najostrzejszy komentarz. W mediach społecznościowych pojawiły się nawet wpisy, że Fiona Rynan "zdradziła swoją rasę", wiążąc się z kimś o innym kolorze skóry.
Jednak gdy pojawiły się groźby, rodzina zaczęła już naprawdę obawiać się o swoje życie - a zwłaszcza o życie synka. Postanowiła więc, że musi opuścić Irlandię i wrócić do Wielkiej Brytanii.
- Oni [internetowi hejterzy] mówią o krzywdzeniu mojego partnera, a nawet mojego dziecka. Nie mogę zostać w kraju, gdzie jest na to przyzwolenie - powiedziała Fiona Ryan w wywiadzie dla telewizji RTE.
Do sprawy odniósł się nawet Leo Varadkar, premier Irlandii, który nazwał internetowe ataki "obrzydliwymi". Zareagował też sam Lidl. - Jesteśmy dumni z naszej multikulturowości. Zgłaszamy hejterskie treści odpowiednim osobom. Każdy jest mile widziany w naszych sklepach - takie oświadczenie trafiło na profile społecznościowe irlandzkiego oddziału firmy.
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński