Zakupy

Właśnie wystartował polski Amazon. Można już dokonywać pierwszych zamówień

Właśnie wystartował polski Amazon. Można już dokonywać pierwszych zamówień
Właśnie wystartował polski Amazon. Można już dokonywać pierwszych zamówień
 

To już oficjalne – ruszył polski Amazon. Od dzisiaj można robić zakupy w polskiej wersji platformy.

Ruszył polski Amazon. Błyskawiczny start

Pogłoski o możliwości uruchomienia polskiej wersji Amazona pojawiały się już pod koniec zeszłego roku. Potwierdziły się one pod koniec stycznia, kiedy przedstawiciele internetowego giganta oficjalnie przyznali, że planują start amazon.pl w Polsce – i to już w 2021 r. W tamtym momencie ruszyła też rejestracja sprzedawców. Jak zapewniał wtedy Amazon, „zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach”.

Pod koniec stycznia wciąż nie wiadomo było jednak, kiedy polska wersja platformy ostatecznie wystartuje, a klienci będą mogli za jej pośrednictwem zrobić pierwsze zakupy. Jeszcze dwa dni temu pojawiały się pogłoski, że start polskiego Amazona jest możliwy już 1 marca. Inne doniesienia sugerowały raczej datę 7 marca. Ostatecznie to dziś ruszył polski Amazon – i klienci już mogą z niego korzystać poprzez stronę www.amazon.pl.

Pytanie brzmi, czy sprzedawcy naprawdę będą zainteresowani

Co jednak interesujące, razem z niedawnymi pogłoskami o konkretnym terminie startu polskiego Amazona, na jaw wyszło również, że sprzedawcy – przynajmniej na razie – wcale tak chętnie nie rejestrują się w dedykowanych dla nim panelu. Można jednak przypuszczać, że jeśli zainteresowanie klientów wzrośnie, to wzrośnie też liczba sprzedawców, którzy zdecydują się na sprzedaż poprzez platformę.

Amazon chce rywalizować na polskim rynku z Allegro i Aliexpress

Nie ma wątpliwości, że Amazon będzie chciał na polskim rynku zawalczyć o mocną pozycję nie tylko z Allegro (które obecnie dominuje wśród platform sprzedażowych w Polsce), ale także i z Aliexpress. Chińska platforma zakupowa ma coraz więcej swoich fanów, i to mimo długiego czasu realizacji (zazwyczaj 2-3 tygodni, chociaż zdarza się, że przesyłka dociera do adresata jeszcze później). Trudno na ten moment oceniać, czy Amazonowi skutecznie uda się podbić polski rynek. Pomóc w tym może na pewno umowa podpisana przez Amazon z InPostem. Zakupy z Amazon mogą trafić do Paczkomatu – jeśli tylko klient wybierze taką opcję. A dla wielu osób to właśnie możliwość zamówienia przesyłki do Paczkomatu zachęca do dokonania zakupów. Warto zresztą przypomnieć, że do Paczkomatu można zamawiać nie tylko przesyłki z Allegro, ale też z Aliexpress – oczywiste więc było, że jeśli Amazon chce rywalizować z tymi platformami, również musi się na to zdecydować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *