- Home -
- Społeczeństwo -
- Reklama Nurofenu powiela seksistowskie stereotypy, skarży Komisji Etyki Reklamy jeden z ojców
Skarga na Nurofen, a konkretnie jego reklamę: bo przedstawia tylko kobiety, które radzą sobie z chorobami ich dzieci. Zapomniano o ojcach, ale skarga przeczy sama sobie, bowiem mówi o stereotypach, powielając stereotypy.

Co jakiś czas Komisji Etyki Reklamy skarżą się osoby, które nie bardzo wiedzą, do czego się przyczepić. Ze wszystkich rzeczy o których można pomyśleć, niezwykle na czasie jest ta konkretna, w której pewien ojciec skarży się, iż reklama Nurofenu sugeruje, jakoby tylko matki zajmowały się dziećmi w czasie gorączki. Bohater dramatyczny tej skargi dodaje, że on sam jest ojcem i niejednokrotnie walczył z chorobą u swoich dzieci. Nurofen ma powielać szkodliwe stereotypy.
Rzeczywiście, sama treść reklamy niejako sugeruje, że tylko mamy są bohaterkami w swoim domu, jeśli o chorobę chodzi. Nie jest to zbyt grzeczne postawienie sprawy w czasach, kiedy ojcowie również mogą brać urlopy i zajmować się swoimi dziećmi, kiedy te są chore. Skarżący ma więc nieco racji: jeśli równouprawnienie, to pełną gębą. Problem w tym, że płynie w swoich wywodach dalej.
Skarga na Nurofen
Zraniony ojciec dodaje bowiem:
Z własnego życia i obserwacji innych mogę powiedzieć, ze matki są aktualnie egoistycznymi stworzeniami zapatrzonymi w swoje smartphony, niszczą rodziny, z pełną świadomością wiedząc, że każdy sąd przyzna im dzieci. Bardzo proszę o natychmiastowe zaprzestanie emisji tej reklamy i przeprosiny we wszystkich mediach.
Ktoś mówi o stereotypach, jednocześnie powielając stereotyp bardzo krzywdzący. Co prawda można mieć uwagi co do tego, jak sąd czasem przyznaje prawa rodzicielskie, aczkolwiek na pewno nie ma się to do treści reklamy, a już na pewno do czyjejś wizji kobiet jako femme fatale, które chcą jedynie zniszczenia mężczyzn. We wszystkim trzeba znać umiar i zachować minimum obiektywizmu.
Komisja Etyki Reklamy skargę uznała za bezzasadną, a reklamę prowadzoną z poczuciem odpowiedzialności społecznej. KER nie uważa, żeby reklama dyskryminowała ojców (przecież nie pada żaden tekst, że ojcowie się nie zajmują, problem w tym, że o samych ojcach też nic nie ma). Co tu jednak dużo mówić, targetem są matki, nie ojcowie, tak jak targetem Kinder Niespodzianki są raczej dzieci. Mimo to można byłoby pomyśleć o drugim klipie, takim przedstawiającym ojców.
zobacz więcej:
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński
02.07.2025 6:05, Justyna Bieniek
02.07.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński