Biznes ecommerce Firma

Ecommerce dalej się opłaca, ale sprzedawcy muszą pomyśleć o przyszłości swojego biznesu online

Dominika Dynkowska
22.06.2023
Ecommerce dalej się opłaca, ale sprzedawcy muszą pomyśleć o przyszłości swojego biznesu online

Handel internetowy rozwija się bardzo szybko, a pandemia jeszcze przyspieszyła sprzedaż w e-commerce. Duża liczba osób przestawiła się na zakupy online i pozostała przy swoim wyborze nawet po ponownym otwarciu sklepów stacjonarnych. Dlatego sprzedawcy nie mogą zaprzepaścić tak dużego zainteresowania swoim biznesem online

Rosnące oczekiwania klientów na rynku e-commerce

E-commerce w Polsce stale się rozwija. Duży rozkwit tego obszaru w erze pandemii spowodował, że klienci stali się jeszcze bardziej wymagający, a konkurencja na rynku sklepów internetowych oraz platform zakupowych jeszcze większa. Zakupy przez internet są szybsze i wygodniejsze. W czasach restrykcji związanych z COVID-19 były bezpieczniejsze. Po zniesieniu lockdownu nie nastąpił pokaźny spadek transakcji zawieranych drogą internetową. Prognozy przewidują, że w kolejnych latach nastąpi jeszcze bardziej intensywny rozwój sprzedaży na rynku e-commerce w związku z coraz większą liczbą nowych klientów, którzy chcą zdobyć tańsze produkty i cenią sobie wygodę.

Już 29 czerwca wystartuje długo zapowiadana nowa platforma zakupowa od jednego z liderów branży IT i nowych technologii Comarch – wszystko.pl. Ofertą nowego Marketplace interesuje się wiele sklepów online. Jeszcze przed premierą portalu w serwisie zarejestrowało się ponad 11 000 sprzedawców z każdej kategorii, między innymi Bielenda, NEONET, Homla, Krosno czy Crocs.

Obecnie rynek jest bardzo dynamiczny, rozwija się znacznie szybciej niż jeszcze 5–10 lat temu. Swoje zrobiła pandemia, ale też rosnąca świadomość konsumencka klientów. Przez ostatnie kilkanaście miesięcy szczegółowo analizowaliśmy oczekiwania użytkowników, znamy ich nawyki i potrzeby. Dodatkowo od grudnia 2022 roku zamknięta grupa klientów testowała portal i robiła pierwsze zakupy, dzieląc się z nami opiniami co do działania platformy. Wnioski pozwoliły nam na bieżąco wdrażać kolejne funkcjonalności i udogodnienia – mówi Mariola Barzyk-Libura, dyrektor platformy sprzedażowej wszystko.pl.

Korzystne warunki rozwoju biznesu dla właścicieli sklepów e-commerce

Klienci nie muszą już ograniczać się przy zakupach w sieci do jednego Marketplace czy kilku dużych sklepów internetowych. Poza ceną zwracają też uwagę na przejrzystość procesu zakupowego, bezpieczeństwo transakcji czy wiarygodność serwisu, na którym kupują. Dlatego sprzedawcy muszą wyjść im naprzeciw i zaproponować ciekawe rozwiązania, dostosowane do ich potrzeb. O wyborze danej platformy w największym stopniu decyduje solidność właściciela. Ponadto brana jest pod uwagę zarówno grupa klientów, jak i odbiorców danej platformy. Ważne też są koszty prowadzenia biznesu online oraz wysokość prowizji za sprzedaż produktów.

Podwyższona inflacja, coraz większa konkurencja na rynku e-commerce czy rosnące oczekiwania klientów powodują, że właściciele sklepów online i przedsiębiorcy e-commerce nie mogą stać w miejscu. Muszą pomyśleć o dywersyfikacji kanałów sprzedaży, rozwijać ofertę, być obecnym w wielu miejscach, gdzie są ich potencjalni klienci. W innym wypadku wyprzedzi ich konkurencja. Ludzie szukają obecnie oszczędności, więc ich zamierzeniem jest ograniczenie zakupów do określonych kategorii produktowych i zwiększenie ich w innych. Wiele osób chce zdobyć tańsze produkty, a nawet ich zamienniki. Rezygnują z towarów, które nie są niezbędne na rzecz takich, bez których nie da się przeżyć. Coraz częstszy zakup produktów codziennego użytku za pośrednictwem kanałów e-commerce jest spowodowany tym, że oferowane są tam przeważnie niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych, a także wybór towarów jest dużo większy. Sprzedawcy online, jeśli nie chcą zostać w tyle, muszą reagować szybko, angażując się w projekty, które potencjalnie mogą przynieść im nowe zyski i kolejnych klientów.

Nowa platforma wszystko.pl szansą dla sprzedawców online

Nowa platforma wszystko.pl oferuje sprzedawcom bardzo konkurencyjne warunki, między innymi 0% prowizji od sprzedaży, darmowe prowadzenie konta, indywidualnego opiekuna czy atrakcyjne pakiety marketingowe. Stabilność i perspektywę na rozwój platformy gwarantuje Comarch, który od ponad 30 lat tworzy portfolio złożone z rozbudowanych produktów IT, także tych z sektora e-commerce.

Sprzedawcy widzą w nas alternatywę dla innych podobnych platform zakupowych. Ufają nam nie tylko przez to, że mamy za sobą Comarch, ale też ze względu na sprawną obsługę klienta, która stanowi jeden z naszych głównych atutów. Liczba sprzedających, którzy do nas dołączyli jeszcze przed startem portalu, świadczy o dużym potencjale – tłumaczy Mariola Barzyk-Libura. – Zachęcamy sprzedawców, by do nas dołączyli już w tym momencie. Ruszamy 29 czerwca, jest to więc ostatni moment, aby zarejestrować konto przed premierą, przygotować oferty, a także swój sklep przed oficjalnym startem – dodaje.

Sprzedawcy, myśląc o przyszłości swojego biznesu online, muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Handel elektroniczny opiera się na technologii, więc inwestycja w nią jest dla rynku e-commerce podstawą do tego, aby uchodzić za solidną firmę, która podąża za potrzebami konsumentów. Kluczowe jest istnienie dobrze dostosowanych opcji płatności, a także sposobów dostawy produktów. Powinny być wygodne dla klienta oraz zapewniać bezpieczeństwo. Decyduje to w głównej mierze o wyborze sprzedawcy. Na platformie wszystko.pl nie jest pobierana prowizja od sprzedaży, co bardzo pomaga osobom prowadzącym biznes internetowy. Umożliwia to otrzymanie większego zysku, a także pozwala zarządzać formą sprzedaży w pożądany dla danej firmy sposób.

Więcej o nowej platformie zakupowej i jej premierze dowiedzieć się można w tym miejscu.

Artykuł powstał we współpracy reklamowej z wszystko.pl