Wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym roku na polskim rynku pojawi się konkurencja dla Ikei - a także dla Jyska, Home&You czy innych sklepów z dodatkami do wnętrz, które przyciągają klientów stosunkowo niskimi cenami. Co ciekawe, będzie to kolejna skandynawska marka.

Søstrene Grene w Polsce już od 2026 r. CEO sieci potwierdza
Duńska sieć sklepów Søstrene Grene, oferująca artykuły wyposażenia wnętrz i różnego rodzaju akcesoria, oficjalnie potwierdziła swoje wejście na polski rynek. Jak poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl CEO firmy, Mikkel Grene, przyznał, że pierwszy sklep stacjonarny i internetowy mają zostać uruchomione w naszym kraju już w 2026 roku. Wejście do Polski jest dla sieci kluczowym elementem strategii ekspansji w Europie i pierwszym krokiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Nie tylko stacjonarnie. Klienci mają mieć możliwość zakupów online - i to od razu
Co istotne, firma planuje jednoczesny start obu kanałów sprzedaży - stacjonarnego i online. Jak na razie spółka koncentruje się na znalezieniu odpowiednich lokalizacji dla swoich pierwszych placówek. Poszukiwane są lokale o powierzchni minimum 300 mkw., usytuowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak popularne ulice handlowe i galerie w największych polskich miastach.
Mikkel Grene podkreśla jednak, że strategia rozwoju będzie elastyczna. Ostateczna liczba sklepów, które powstaną w pierwszych latach działalności, będzie zależała od tego, jak polscy konsumenci przyjmą nową markę. Tym samym firma chce najpierw zbadać rynek, zanim podejmie decyzję o tym, czy warto kontynuować ekspansję w naszym kraju. Logistycznie polski rynek będzie obsługiwany przez duże centra dystrybucyjne w Danii oraz w Holandii, a firma na ten moment nie planuje budowy lokalnego zaplecza w Polsce.
Søstrene Grene i duńskie "hygge"
Søstrene Grene (w tłum. Siostry Grene) to duńska firma rodzinna, która działa na rynku od 1973 r. Obecnie sieć posiada ponad 340 sklepów na 17 rynkach europejskich. Jej asortyment jest szeroki i obejmuje artykuły wyposażenia wnętrz, meble, akcesoria kuchenne, zabawki, a także artykuły hobbystyczne i specjalistyczną żywność. Filozofia marki opiera się na duńskiej koncepcji „hygge”, czyli tworzeniu przytulnej, komfortowej atmosfery i czerpaniu radości z codzienności.
Dlaczego firma zdecydowała się właśnie na Polskę jako pierwszy kraj w Europie Środkowo-Wschodniej? Jak wskazuje zarząd, Polska jest postrzegana jako duży rynek o ogromnym potencjale detalicznym. Wejście na nasz rynek jest częścią ambitnego planu posiadania łącznie 500 sklepów w całej Europie do 2027 r. Na razie cała uwaga w regionie ma być skupiona właśnie na Polsce, a firma nie ma planów wchodzenia do innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W przyszłym roku, oprócz debiutu w Polsce, sieć planuje również otwarcie pierwszych sklepów we Włoszech.
zobacz więcej:
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński