Coraz częściej pracodawcy w grudniu wchodzą w rolę świętego Mikołaja i obdarowują swoich pracowników prezentami. Te najczęściej przybierają formę spotkania w firmowym gronie. Równie popularne są świąteczne premie. W jaki sposób pracodawcy planują obchodzić wigilię firmową w 2018 roku?
Budowanie dobrej atmosfery w zespole i integrowanie pracowników to zadanie, jakie stawia sobie coraz większa ilość pracodawców. To nie tylko liczne benefity pracownicze, czy nagrody za wyniki w pracy. Bardzo dobrą okazją do zyskania w oczach swoich pracowników są święta Bożego Narodzenia. Pewną tradycją stało się organizowanie pod koniec roku spotkania ze wszystkimi pracownikami. Wigilia firmowa, opłatek czy karpik to zdecydowanie najczęściej wybierana przez pracodawców inicjatywa związana ze świętami. Takie wnioski nasuwają się po lekturze raportu „Inicjatywy pracodawców związane ze Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem” opracowanego przez firmę Randstad.
Wigilia firmowa 2018 – nie tylko opłatek
Wigilia firmowa to zdecydowanie najczęściej wybierana forma obchodzenia świąt przez naszych pracodawców. W 2018 roku takie spotkanie zamierza zorganizować aż 44% przebadanych pracodawców. Równie popularne są świąteczne premie – z pewnością przez wielu pracowników są bardziej wyczekiwane. Na ten krok w tym roku zdecyduje się 39% pracodawców. Bony podarunkowe oraz ufundowanie upominków dla pracowników i ich rodzin to domena odpowiednio 27 i 25% przedsiębiorców. Bardzo cieszy coraz większa liczba pracodawców, którzy decydują się na wsparcie wybranej przez siebie akcji charytatywnej (np. Szlachetnej Paczki) – takie działania planuje aż 18% z nich. To wzrost aż o 14% w porównaniu z poprzednim rokiem. Jedynie 13% badanych firm zapowiedziało, że nie planuje żadnych świątecznych inicjatyw.
Wigilia firmowa 2018
Na działania okołoświąteczne pracodawcy planują przeznaczyć najczęściej kwoty w przedziale 100-300 zł w przeliczeniu na pracownika. Taki wydatek planuje 37% z nich. Nieco mniej, bo 22% chce na ten cel przeznaczyć 400-500 zł w przeliczeniu na pracownika, a 13% więcej. Niestety nie każdy pracownik ma szansę na otrzymanie świątecznej premii. Tylko 75% pracodawców przyznaje, że premie będą przyznawane wszystkim pracownikom. W przypadku bonów świątecznych ten wynik jest nieco lepszy, lecz w dalszym ciągu tylko 86% pracodawców chce je wręczyć wszystkim pracownikom. Mniejsze zdziwienie budzi fakt, że kwoty zarówno premii, jak i bonów w większości będą zróżnicowane w zależności od działu bądź zajmowanego stanowiska. Różnorodność w tej kwestii planuje 59% pracodawców w przypadku premii, a 64% w przypadku bonów podarunkowych.