Od 4 maja „do życia” wrócą nie tylko sklepy w galeriach handlowych czy niektóre instytucje kultury. Po weekendzie majowym będziemy mogli również bez problemów odwiedzić placówkę ZUS i uzyskać od urzędników Zakładu poradę na interesujący nas temat.
ZUS otwarty od 4 maja. Będzie można zasięgnąć porady urzędnika
Po weekendzie majowym ruszają nie tylko sklepy w galeriach handlowych (co dzisiaj na konferencji ogłosił premier Morawiecki, informując o znoszeniu obostrzeń w Polsce). Także ZUS będzie otwarty od 4 maja dla swoich klientów – urzędnicy wznawiają obsługę zainteresowanych. Jak podkreśla prezes ZUS, prof. Gertruda Uścińska, sale obsługi klientów będą funkcjonować z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki placówki będą czynne od godz. 8 do 20.
Bez wątpienia ma to związek m.in. z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, którzy chcą wnioskować np. o zwolnienie ze składek ZUS czy świadczenie postojowe, ale nie zawsze wiedzą, jak prawidłowo wypełnić wniosek lub mają inne wątpliwości dotyczące warunków przyznania pomocy z tarczy antykryzysowej. Od 4 maja będą mogli zapytać o to urzędnika w placówce. Otrzymają również wskazówki, jak założyć konto na PUE ZUS, dzięki któremu będą mogli więcej spraw załatwić elektronicznie.
ZUS rozwieje także wątpliwości emerytów i rencistów
Należy przy tym jednocześnie pamiętać, że ZUS otwarty od 4 maja udzieli wskazówek nie tylko przedsiębiorcom, ale także emerytom i rencistom. Doradcy emerytalni ponownie będą doradzać w sprawie najlepszego terminu przejścia na emeryturę i odpowiedzą na wszelkie pojawiające się pytania.
W ZUS pozostaną jednak skrzynki odbiorcze, Zakład zachęca też do wysyłania wniosków przez PUE ZUS
Ponowna obsługa klientów w placówkach ZUS nie jest jednak jednoznaczna z usunięciem skrzynek, do których można było do tej pory wrzucać wnioski. Zainteresowani wciąż będą mieli możliwość złożenia wniosku bez kontaktu z urzędnikiem.
Otwarcie placówek na klientów nie zmienia też faktu, że mimo wszystko Zakład zachęca, by ten, kto ma taką możliwość, korzystał z PUE ZUS. Nadal można też dzwonić na infolinię ZUS, by otrzymać poradę przez telefon.
Konto na platformie można założyć zdalnie – za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Jeśli jednak ktoś będzie mieć problem z założeniem konta, może poprosić urzędnika w placówce o pomoc. Wtedy konto zostanie założone – w obecności klienta – na sali obsługi klientów.