Od robotyzacji i automatyzacji w bankach nie ma ucieczki. PKO BP chwali się swoimi „cyfrowymi pracownikami”

Finanse Technologie Dołącz do dyskusji
Od robotyzacji i automatyzacji w bankach nie ma ucieczki. PKO BP chwali się swoimi „cyfrowymi pracownikami”

W ostatnio opublikowanym na swojej stronie materiale prasowym bank PKO BP szczyci się wdrażaniem zaawansowanych procesów robotyzacji i automatyzacji. Przedstawiciele banku informują, że rola tzw. cyfrowych pracowników jest coraz większa – zrealizowali oni już kilkaset milionów zadań. Bank zapewnia także, że funkcja robotów jest kluczowa między innymi dla podnoszenia efektywności operacyjnej całej instytucji finansowej. Jednak to nie wszystkie plusy robotyzacji, jakie wymieniają przedstawiciele największego banku w Polsce.

Od robotyzacji i automatyzacji sektora bankowego nie ma ucieczki. Przykładem ich wdrażania jest największy bank w Polsce

Chcąc załatwić jakąś sprawę w banku, coraz rzadziej mamy kontakt z żywym człowiekiem. Banki wiedzą, że procesy robotyzacji i automatyzacji to droga do zwiększenia efektywności funkcjonowania całej instytucji finansowej. PKO BP podaje, że dzięki inteligentnym narzędziom możliwy stał się odczyt danych dla 7 mln dokumentów papierowych. Ma to wpływ na proces zasilania robotów i przyspieszanie procesów automatyzacyjnych. O całym procesie mówi Agnieszka Wrońska, Dyrektor Pionu Transformacji Usług, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim:

Cały czas widzimy potencjał w technologii RPA, która w połączeniu z rozwiązaniami OCR, low code, no code i sztuczną inteligencją wspiera automatyzację coraz bardziej złożonych zadań. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii możemy obsługiwać większą liczbę transakcji w krótszym czasie, efektywniej zarządzać zespołami i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów.

PKO BP uruchomi także Akademię Robotyzacji. Ma ona pomóc w uczeniu pracowników automatyzowania prostszych zadań

Zjawiska robotyzacji i automatyzacji stały się tak bardzo ważnym tematem w sektorze bankowości, że zmuszają banki do organizowania specjalnych szkoleń dla pracowników. Będą oni uczyć się np. w jaki sposób wykorzystywać roboty na swoim stanowisku pracy. Bank nie ukrywa, że w tym wypadku chodzi także o oszczędności czasu w skali całej firmy. O Akademii Robotyzacji mówił Arkadiusz Szot, Dyrektor Departamentu Hiperautomatyzacji Procesów, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim:

W trakcie warsztatów pracownicy poznają techniki tworzenia prostych robotów i przygotowują własnych, wirtualnych asystentów, którzy pomagają im skrócić czas wykonywania poszczególnych zadań, co zwiększa komfort pracy.

Z analiz ekspertów wynika, że procesy automatyzacyjne w sektorze bankowym z czasem mogą przyczyniać się do przyspieszenia udzielania kredytów (np. poprzez sporządzanie analiz ryzyka kredytowego). Systemy AI będą także w stanie oferować na bieżąco klientom banku spersonalizowane produkty finansowe czy przewidywać precyzyjnie trendy rynkowe.