ecommerce Zakupy

W Polsce wystartuje internetowa platforma zakupowa rodem ze Skandynawii. Może powalczyć o klientów Allegro

W Polsce wystartuje internetowa platforma zakupowa rodem ze Skandynawii. Może powalczyć o klientów Allegro

Okazuje się, że polscy klienci już niedługo będą mogli korzystać z nowej platformy ecommerce. Do naszego kraju ma wejść Coolshop – skandynawska platforma, która planuje podbić serca polskich klientów produktami ze Szwecji, Norwegii i Danii. Nowa platforma ma powalczyć o klientów m.in. z Allegro.

Coolshop wchodzi do Polski. Nowa platforma ecommerce może powalczyć z Allegro

Polscy klienci najczęściej dość entuzjastycznie reagują na start nowych platform ecommerce w Polsce; jako przykład można podać m.in. chińskie platformy słynące z niskich cen (i zazwyczaj – podobnej jakości oferowanych produktów). Tym razem w naszym kraju ma wystartować platforma ecommerce ze Skandynawii – co już samo w sobie może być sporym zaskoczeniem. Mowa o Coolshop – jak donosi „Rzeczpospolita”, platforma ma już polską domenę internetową i szykuje się do startu w Polsce.

Co nowa platforma może zaoferować polskim klientom i czy jest to gracz, który faktycznie może jakkolwiek powalczyć o klientów z Allegro? Coolshop powstał stosunkowo dawno, bo w 2002 r.; znaczący rozwój platforma zalicza jednak przede wszystkim w ostatnich latach. W 2019 r. miała przychody na poziomie 350 mln zł, a już cztery lata później, w 2023 r. – na poziomie 1 mld zł. Tempo wzrostu jest zatem imponujące, choć jeśli chodzi o przychody, marce wciąż jest daleko do wyników Allegro; polska platforma zakupowa odnotowała w zeszłym roku przychód na poziomie 10,3 mld zł. Nie da się jednak ukryć, że Coolshop z pewnością będzie chciał wykorzystać efekt nowości; w dodatku wabikiem mogą być produkty skandynawskie, które cieszą się w Polsce sporym zainteresowaniem (a które jednocześnie nadal są dość trudno dostępne, mimo funkcjonowania na polskim rynku kilku dużych, skandynawskich marek, takich jak Ikea czy Jysk).

Jak można się łatwo domyślić, Coolshop cieszy się dużą popularnością przede wszystkim w Skandynawii; marka jest tam jednym z liderów ecommerce. Co więcej, platforma jest już obecna na co trzecim rynku europejskim. W swoim asortymencie Coolshop ma 45 tys. artykułów znanych marek. Co ciekawe, spółka prowadzi też stacjonarne placówki (głównie w Norwegii i Szwecji); można jednak przypuszczać, że na razie nie zdecyduje się na otworzenie sklepów fizycznych w Polsce.

Jakie produkty będzie można kupić na platformie?

Jeśli odwiedzimy stronę internetową Coolshop w innych krajach, to przekonamy się, że platforma umożliwia zakup zarówno wyposażenia do domu, jak i drobnej elektroniki, sprzętów AGD, kosmetyków czy zabawek. Pytanie brzmi jednak, w jakich cenach produkty będą dostępne w Polsce – i tym samym czy zainteresują polskich konsumentów.