Wraz ze zbliżającym się latem wiele osób przymierza się do zadbania o kondycję fizyczną. Pomóc nam może w tym regularne chodzenie na siłownię czy do klubu fitness. Niektóre z nich kuszą klientów tym, że pierwsze wejście jest bezpłatne. Choć ćwiczyć bez wątpienia warto, to pamiętajmy, że nie ma nic za darmo. Skorzystanie z takiej oferty może nieść za sobą konieczność uczestniczenia w spotkaniu sprzedażowym pełnym agresywnych technik, którego celem jest zachęcenie nas do wykupienia np. rocznego karnetu.
Pojedyncze wejściówki oraz miesięczne i roczne karnety
Na naszym rynku istnieją zarówno siłownie, jak i kluby fitness. Te pierwsze oferują możliwość ćwiczenia z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, drugie zaś prowadzą zajęcia grupowe, polegające na gimnastyce. Istnieje też wiele siłowni będących jednocześnie klubami fitness.
Tego rodzaju firmy działają w różnych modelach. Są takie, w których można kupić np. jednorazowe wejściówki czy miesięczne karnety.
Występują również siłownie i kluby fitness bazujące głównie na klientach podpisujących roczne umowy z comiesięcznymi płatnościami. Nierzadko pobierane są one automatycznie z konta bankowego czy karty kredytowej.
Skorzystanie z darmowej wejściówki może nieść za sobą konieczność odbycia spotkania pełnego agresywnych technik sprzedażowych
Aby pozyskać klientów z grona niezdecydowanych, siłownie i kluby fitness często rozdają darmowe wejściówki dla osób, które nigdy w nich nie były. Oferta ta może brzmieć bardzo zachęcająco.
Jednak warto wiedzieć o tym, że skorzystanie z niej niejednokrotnie musi zostać poprzedzone rozmową z konsultantem, którego celem jest zachęcenie przybyłej osoby do wykupienia karnetu.
Sprzedawcy przeprowadzający takie spotkania często są naprawdę dobrymi handlowcami, specjalizującymi się w prezentacji oferty siłowni czy klubu fitness. Jeśli bez przemyślenia sprawy zdecydujemy się na miesięczny karnet, z pewnością nie powinno nam to zaszkodzić.
Może być wprost przeciwnie. Miesiąc to wystarczająco długi czas, by poznać daną siłownię czy klub fitness i podjąć decyzję o wykupieniu np. rocznego karnetu.
Problem polega jednak na tym, że konsultanci z takich miejsc niekiedy stosują bardzo agresywne techniki sprzedażowe. Stąd są w stanie zmobilizować osoby, które pojawiły się w danej siłowni czy klubie fitness po raz pierwszy, do podpisania rocznych umów. Rzecz jasna, zwykle nie da się ich wypowiedzieć.
Można uniknąć spotkania sprzedażowego, przychodząc na siłownię lub do klubu fitness we wczesnych godzinach rannych
Na szczęście istnieje prosty sposób na to, aby uniknąć takich praktyk. Jeśli chcemy odwiedzić jakąś siłownię lub klub fitness w ramach pierwszej, darmowej wejściówki, wystarczy pojawić się tam wraz z ich otwarciem, np. o godz. 6:00 rano. Konsultanci zwykle rozpoczynają pracę znacznie później.
Przychodząc na siłownię czy do klubu fitness o tak wczesnej porze, możemy zwykle skorzystać z bezpłatnej wejściówki, nie uczestnicząc wcześniej w obowiązkowym spotkaniu sprzedażowym. To zaś pomaga w podjęciu decyzji o wybraniu lub odrzuceniu danej oferty na spokojnie.