Handel w internecie stał się zupełnie normalnym elementem naszej codzienności. To już nie jest tylko i wyłącznie zajawka entuzjastów, którzy w ten sposób sprowadzają niszowe przedmioty zza granicy. Skoro handel, to również i promocje. Tylko jak odnaleźć się wśród dziesiątek promocji w tysiącach sklepów internetowych? Gdzie szukać promocji w internecie?
W internecie funkcjonują dziesiątki tysięcy sklepów internetowych. Konkurencję między nimi widać gołym okiem, a jednym z elementów tej konkurencji są organizowane z mniejszą bądź większą częstotliwością. Sprawa jest prosta, jeśli w osiedlowym sklepie obowiązuje promocyjna cena naszej ulubionej wędliny. To miejsce, które odwiedzamy praktycznie codziennie, a zatem informacja o preferencyjnej cenie jest trudna do przeoczenia. Śledzenie promocji w nawet w kilku ulubionych sklepach internetowych to zadanie praktycznie niemożliwe. Dlatego warto korzystać ze stron, które monitorują dziesiątki sklepów i w jednym miejscu przedstawiają wszystkie możliwe akcje promocyjne, rabaty czy korzystne oferty. Gdzie szukać promocji w internecie?
Alerabat.com – największa baza promocji w internecie
Jeden z większych, o ile nie największy portal, który grupuje promocje, a jednocześnie partner naszego wpisu. To nie tylko świetne źródło wiedzy na temat promocji. Znajdziemy tu również informacje na temat konkursów, wyprzedaży, zniżek i wszelkiego rodzaju kuponów rabatowych. Gromadzi oferty handlowe tysięcy sklepów internetowych, jak i stacjonarnych, które są starannie uporządkowane i podzielone na kategorie. Partnerzy serwisu reprezentują niemal wszystkie możliwe branże. Znajdziemy tu promocje dużych sieci handlowych, sklepów spożywczych, odzieżowych czy budowlanych. Alerabat.com oferuje również możliwość zapisania się do newslettera, który raz w tygodniu poinformuje zainteresowanych o 15 najlepszych ofertach tygodnia.
Pepper.pl – największa społeczność łowców okazji
Portal, który działa na zasadach podobnych do serwisów społecznościowych. Ponad 65 tysięcy zarejestrowanych użytkowników dzieli się znalezionymi przez siebie promocjami, wymienia się wskazówkami dotyczących zakupów czy komentuje bieżące okazje. To oni, głosując na publikowane przez innych użytkowników promocje, decydują w ten sposób, które zostaną wyróżnione. Serwis jest częścią globalnej platformy i jest obecny w kilkunastu krajach Europy, jak również w Ameryce i Azji. To bez wątpienia największa na świecie społeczność łowców okazji.
Cebuladeals.pl i cebuladeals.com – od wykopowego tagu do dużego portalu
Bardzo ciekawe miejsce, a w zasadzie miejsca w sieci. Pierwotnie użytkownicy portalu społecznościowego wykop.pl dzielili się na nim ciekawymi promocjami, które sami znaleźli w internecie. W tym celu posługiwali się hasztagiem #cebuladeals. Obecnie to jeden z najczęściej używanych tagów na tym portalu. Co ciekawe, adres cebuladeals.pl przekierowuje właśnie do tej podstrony na wykopie. Kilka miesięcy temu jeden z wykopowiczów założył własny portal grupujący promocje – cebuladeals.com. Monitoruje około 20 największych sklepów internetowych, które zostały podzielone na przejrzyste kategorie. W krótkim czasie stał się jednym z większych portali tego typu w polskim internecie.
Groupon.pl – legenda wciąż żyje i ma się dobrze
Kilka lat temu serwisy grupujące atrakcyjne oferty lokalnych usługodawców były prawdziwym hitem wśród internautów. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że dzięki tego typu serwisom wiele osób przekonało się do handlu w internecie oraz poszukiwania ofert. Niekwestionowanym liderem tamtych czasów był groupon.pl, który jako jedyny dotrwał do 2018 roku i jednocześnie pozostał atrakcyjnym miejscem na zakupy. To serwis na tyle popularny, że nazwa marki weszła do potocznego języka i właśnie słowem groupon najczęściej określa się różnego rodzaju kupony promocyjne na usługi. Od powyższych serwisów różni się tym, że skupia się na prezentowaniu promocji lokalnych usługodawców. To tu znajdziemy kupony promocyjne na wizyty u fryzjera, kosmetyczki czy restauracji. Równie popularny jest serwis Groupon Travel – obowiązkowe miejsce dla poszukiwaczy ofert turystycznych.