InPost Fulfillment to rewolucyjna usługa, która pozwala na niemalże całkowity outsourcing procesów logistycznych. Przedsiębiorca może zapomnieć o konieczności magazynowania, pakowania i wysyłki towarów, które sprzedaje. Tak jest szybciej, sprawniej, pewniej i… taniej.
InPost Fulfillment
Rynek eCommerce w generalnym ujęciu opiera się na sprzedaży i dostarczaniu towarów klientom – na odległość. O ile oczywiste jest, że samym procesem dostarczenia przesyłki do punktu docelowego zajmują się wyspecjalizowani przedsiębiorcy, o tyle najczęściej magazynowanie czy pakowanie (i czasem wysyłka) stanowią pewne koszty, zabierają czas, a w wypadku zwiększonej sprzedaży (z okazji świąt czy Black Friday) mogą być również swego rodzaju wyzwaniem.
Usługa InPost Fulfillment pozwala na znaczne odciążenie przedsiębiorcy, poprzez przejęcie większości procesów logistycznych. Sam outsourcing tego obszaru działalności nie jest wprawdzie na rynku niczym nowym (30% przedsiębiorców zleca obsługę zamówień i magazynowanie „na zewnątrz” – za raportem GS1 „Fulfilment w eCommerce” ze stycznia i lutego 2020 r.), ale InPost oferuje nie dość, że gigantyczne doświadczenie, to również niezwykle szerokie spektrum czynności, które może wykonywać w imieniu przedsiębiorcy, od którego niejako przejmuje procesy logistyczne.
InPost Fulfillment umożliwia obsługę dostaw, magazynowanie towaru oraz oczywiście kompletowanie i wysyłkę zamówień. Co istotne – nie tylko za pośrednictwem InPost, ale i innych firm kurierskich.
W ramach Fulfillmentu możliwe są również usługi dodatkowe, np. dodawanie do przesyłek materiałów promocyjnych, zmiana etykiet i opakowań oraz obsługa zwrotów.
Co daje InPost Fulfillment?
InPost Fulfillment pozwala w sposób elastyczny dostosować niezbędną powierzchnię magazynową, jednocześnie oferując bieżącą analizę stanów magazynowych klienta, statusu realizacji zamówień, liczby zwrotów itd. Outsourcing procesów logistycznych daje przede wszystkim czas. Przedsiębiorca, który nie musi przejmować się magazynowaniem, pakowaniem czy wysyłką towarów (a w zasadzie to większością procesu obsługi zamówień) może skupić się na sprzedaży i rozwoju swojego przedsiębiorstwa.
Oprócz podstawowej obsługi InPost Fulfillment pozwala także na przyjmowanie zwrotów w imieniu przedsiębiorcy, wstępną weryfikacje towarów, zakup opakowań i dołączanie dodatkowych materiałów reklamowych w ramach wsparcia w zakresie prowadzenia akcji promocyjnych. Usługa pozwala także na etykietowanie produktów, co jest przydatne w szczególności firmom, które importują produkty i wprowadzają je na rynek unijny, a także na bezpieczne pakowanie towarów wrażliwych, jak perfumy, czy biżuteria. Co istotne, nad wszystkim cały czas czuwa dedykowany specjalista w firmie.
InPost Fulfillment, oprócz korzyści finansowych dla Przedsiębiorcy, o czym za chwilę, wpływa pozytywnie również na zadowolenie klientów sklepu internetowego. InPost Fulfillment wespół z wysyłką za pomocą InPost (Paczkomaty, Kurier) sprawia, że zamówienie klienta, który dokona zakupu do godziny 20:00 zostanie nadane tego samego dnia. Błyskawiczna dostawa to marzenie klientów. A spełnianie marzeń klientów przekłada się na ich zadowolenie – a to jest jedną z największych wartości na rynku eCommerce.
Usługa InPost Fulfillment może być ponadto wdrożona we wszystkich firmach, operujących na największych platformach sprzedażowych, magazynowych i księgowych. W przypadku podstawowych platform wdrożenie jest niezwykle szybkie, co nie znaczy, że w przypadku innych systemów nie będzie to możliwe. InPost Fulfillment tworzą eksperci, którzy spróbują znaleźć dogodne rozwiązanie.
Czy to się opłaca?
InPost Fulfillment jest także w sposób oczywisty opłacalny. Outsourcing to bardzo często oszczędność, która w tym wypadku wydaje się niemal pewna. Usługa Fulfillment to eliminacja nie tylko kosztów utrzymania magazynu, zarządzania stanami magazynowymi i zakupu materiałów operacyjnych, ale i redukcja kosztów personalnych.
O tym, że jest to rozwiązanie warte uwagi, mówią jednak przede wszystkim sami przedsiębiorcy. GS1 przeprowadziło badanie, w którym zapytano osoby korzystające z usług Fulfillment o określenie korzyści wynikających z tego modelu logistycznego.
Badanie doskonale pokazało, że rozwiązanie jest po prostu na wielu płaszczyznach dobre i pozytywnie oceniane przez korzystających z niego przedsiębiorców. Najwyżej punktowane odpowiedzi to oszczędność czasu oraz podniesienie jakości obsługi logistycznej. Przedsiębiorcy wysoko cenią sobie również wygodę, która idzie w parze z przejściem na Fulfillment, a także większe możliwości rozwoju na nowych rynkach.
Więcej informacji o usłudze uzyskać można na stronie usługi. Tam znajduje się również formularz, za pomocą którego można zapytać o konkretną ofertę.
Wpis powstał we współpracy z InPost