Duża sieć sklepów wprowadza nowy program lojalnościowy. Ma pomóc klientom w dobie inflacji

Zakupy Dołącz do dyskusji
Duża sieć sklepów wprowadza nowy program lojalnościowy. Ma pomóc klientom w dobie inflacji

Ostatni ranking najtańszych sieci handlowych wzbudził spore zainteresowanie klientów. Okazało się w nim, że Biedronka nie tylko nie należy do marketów o najniższych cenach, ale że wręcz znajduje się na drugim biegunie rankingu. Do grona trzech najtańszych sklepów zaliczony został za to Kaufland. Teraz sieć szykuje dla swoich klientów kolejne benefity – tym razem w postaci Kaufland Card, czyli nowego programu lojalnościowego. 

Kaufland Card. Będzie nowy program lojalnościowy sieci

Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w styczniu 2023 r. średnia cena koszyka zakupowego była najniższa w Auchan; na drugim miejscu znalazł się Lidl, natomiast na trzecim – Kaufland. W ostatniej z wymienionych sieci szykują się spore zmiany dla klientów. Tylko do końca kwietnia można zbierać punkty Payback; firma rezygnuje bowiem z tej współpracy i stawia na własny program lojalnościowy, czyli Kaufland Card. Jak twierdzi Paulina Katana, dyrektor pionu zakupu i planowania mediów oraz CRM w Kaufland Polska, sieć chce nagradzać w ten sposób lojalność klientów. Nowy program ma też pomóc klientom w dobie inflacji i rosnących cen.

Kto będzie mógł skorzystać z nowego programu? Do Kaufland Card może przystąpić każda osoba pełnoletnia, która pobierze aplikację i zarejestruje się online. Co jednak istotne – dostępna będzie też specjalna plastikowa karta, dzięki czemu do programu lojalnościowego będą mogli przystąpić też klienci, którzy nie mają smartfona z dostępem do internetu lub nie korzystają z sieci. Dzięki temu z programu nie będą wykluczone np. osoby starsze, które często nie używają internetu w telefonie (nawet, jeśli ich urządzenie im to umożliwia). Obecnie w większości sieci posiadanie ze sobą smartfona z zainstalowaną aplikacją jest już konieczne, by móc korzystać z dodatkowych promocji. Kartę fizyczną będzie można zarejestrować zarówno w sklepie, jak i online.

Specjalne oferty cenowe i kupony dopasowane do preferencji zakupowych

Przystąpienie do programu Kaufland Card ma dać klientom dostęp (już od 2 marca) do specjalnych ofert cenowych na wybrane produkty oraz do kuponów dopasowanych do preferencji zakupowych. Mogą one wymagać aktywacji – albo bezpośrednio w aplikacji, albo np. na stronie internetowej. Co być może jednak istotniejsze (bo wyróżnia Kaufland na tle konkurencji), klienci będą mogli dodatkowo nadal zbierać punkty (jak w programie Payback); punkty będzie można później wymieniać na kupony. Liczbę zebranych punktów będzie można sprawdzić i online, i w terminalu w markecie.

Co natomiast z punktami Payback zbieranymi w poprzednim roku? Klienci będą mogli je wykorzystać do lutego 2024 r.