Surf, Coccolino i Knorr już nie w Kauflandzie. Sieć nie zgadza się na podwyżki i wycofuje ze sprzedaży produkty Unilever

Zakupy dołącz do dyskusji (51) 05.09.2018
Surf, Coccolino i Knorr już nie w Kauflandzie. Sieć nie zgadza się na podwyżki i wycofuje ze sprzedaży produkty Unilever

Udostępnij

Tomasz Laba

Niemiecka centrala sieci sklepów Kaufland podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży produktów marek należących do Unilever. W Polsce zmiany będą mniej drastyczne niż w innych krajach, aczkolwiek i tak oznacza to wycofanie produktów marek Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr.

Koncern Unilever jest właścicielem ponad 400 marek na całym świecie, głównie w branży spożywczej, środków czystości oraz higieny osobistej. To właśnie do tego koncernu należą między innymi Domestos, Persil, Cif, Cocolino, Lipton, Knorr, Algida, Amino, Dove czy Axe. Portfolio jest oczywiście dużo większe. Niektóre z marek są markami globalnymi, a niektóre znane są wyłącznie na lokalnych rynkach.

Kaufland z kolei to niemiecka sieć supermarketów, która działa w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce posiada około 200 sklepów, głównie w mniejszych miejscowościach. Łącznie funkcjonuje około 1200 sklepów Kaufland. Co ciekawe, zarówno Kaufland, jak i Lidl należą do jednego właściciela, którym jest grupa Schwarz. Sieć jest zdecydowanie mniejsza niż konkurencyjne dyskonty czy ogromne hipermarkety i mogłoby się wydawać, że bardziej niż one jest zależna od producentów i dystrybutorów. Dlaczego zatem zdecydowano się na tak radykalny krok jak wycofanie ze sprzedaży produktów Unilever?

Kaufland nie zgadza się na podwyżki Unilever

Centrala Kaufland nie zgodziła się bowiem na znaczne podwyżki cen produktów koncernu Unilever. Jakby tego było mało, podwyżki wcześniej nie były konsultowane z siecią. Kaufland uznał, że taka praktyka to zagrożenie dla polityki sklepu wobec swoich klientów. Oświadczenie takiej treści przesłano redakcji wirtualnemedia.pl.

Kaufland i Unilever przez lata zbudowali dobre relacje partnerskie. Z przykrością przyjęliśmy więc decyzję dostawcy o znacznym podniesieniu cen zakupu produktów dla sieci Kaufland, co musiało spotkać się z brakiem naszej akceptacji. Nowa oferta oparta jest na warunkach, które obok wysokiej jakości i dużego wyboru nie pozwalają zaoferować naszym klientom najlepszych cen, a to jedna z głównych obietnic firmy Kaufland złożonej naszym klientom.

To oznacza, że z półek polskich sklepów Kaufland zniknie około 90 produktów, które należą do marek Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr. W pozostałych krajach wycofano znacznie więcej produktów, a na cenzurowanym znalazły się Lipton, Ben & Jerry’s, Domestos, Magnum, Rexona czy Dove. Ciekawe czy siostrzany Lidl pójdzie tą samą drogą. Dopiero krok takiego giganta miałby szanse wpłynąć na decyzję o podwyżkach produktów Unilever.