Polacy korzystają z bankowości mobilnej i w ten sposób lepiej kontrolują wydatki
Z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny: na bank w aplikacji” wynika, że Polacy pokochali aplikacje bankowe. Eksperci banku przyznali, że w ten sposób przede wszystkim lepiej kontrolujemy swój codzienny budżet i wydajemy mniej pieniędzy.
Oczywiście nowoczesne aplikacje banku oferują nie tylko podstawowe funkcje, ale także mogą być narzędziem, pomocnym np. przy zaciąganiu kredytu.
Wyniki badania komentuje Marcin Bednarczyk, Product Owner z Centrum Rozwoju Bankowości Mobilnej i Akwizycji Klienta z Santander Consumer Banku:
Sprawdź polecane oferty
Allegro 1200 - Wyciągnij nawet 1200 zł do Allegro!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYTelewizor - Z kartą Simplicity możesz zyskać telewizor LG!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYRRSO 20,77%
Jak pokazuje nasze badanie, aplikacja bankowa dla wielu osób nie jest już wyłącznie narzędziem do obsługi rachunku, ale wpływa szerzej na sposób korzystania z usług finansowych. Najbardziej otwarci są pięćdziesięciolatkowie – aż 70 proc. z nich byłoby skłonnych założyć lokatę lub zaciągnąć kredyt bez kontaktu z doradcą. Najrzadziej taką gotowość deklarują seniorzy powyżej 60. roku życia (44 proc.).
Bank twierdzi, że wciąż istnieje pole do zachęcania nieprzekonanych osób do kredytu w aplikacji bankowej
Z badania Santander Consumer Banku wynika, że nadal w Polsce istnieje duża grupa klientów, którzy byliby skłonni zaciągnąć kredyt poprzez aplikację bankową, jeżeli tylko mogliby skonsultować ten krok z ekspertem w banku. Według ekspertów Santandera 33 proc. z nich zmieniłaby zdanie, gdyby miała możliwość konsultacji z doradcą w razie potrzeby, 21 proc. ankietowanych stwierdziło ponadto, że do złożenia wniosku skłoniłaby ich atrakcyjniejsza oferta.
Santander podaje także, że aż 83 proc. użytkowników aplikacji mobilnej banku ma co najmniej jeden kredyt. Obecnie klienci banków (w tym Santander Consumer Banku), chcą mieć łatwy i szybki dostęp do swoich produktów finansowych. Coraz częściej korzystają oni z aplikacji bankowych także po to, aby szybko i sprawnie załatwiać szereg formalności, bez konieczności uruchamiania komputera i wchodzenia do tradycyjnej bankowości internetowej.
Santander podkreśla w tym miejscu, że bank oferuje funkcję złożenia wniosku kredytowego w aplikacji w kilku szybkich krokach. Osoby, które mają jednak problem z tego typu procedurą, mogą skorzystać z chatu, gdzie będą mogli w szybki sposób połączyć się z doradcą banku.