REKLAMA
  1. Home -
  2. Biznes -
  3. Mikro-Biedronki będą jak Żabki. Czeka nas kolejna odsłona sklepowej wojny
Mikro-Biedronki będą jak Żabki. Czeka nas kolejna odsłona sklepowej wojny

Już przyzwyczailiśmy się, że Biedronka jest u nas na każdym rogu. Teraz musimy się przygotować na to, że... będzie ich jeszcze więcej. Bo Biedronka chce być jak Żabka, a małe Biedronki mają być na każdym osiedlu.

Jerzy Wilczek01.03.2019 11:02
Biznes

Dziś rynek sieciowych sklepów wygląda mniej więcej tak, że na każdej większej dzielnicy jest jakaś Biedronka albo Lidl. Ale na osiedlu, pod ręką, mamy zwykle jeszcze jakąś Żabkę - albo kilka Żabek. Tam można skoczyć na szybsze zakupy, bez konieczności przejeżdżania koszykiem po alejkach i stania w kolejkach do kas.

Ten układ sił ma się jednak niebawem zmienić. Wszystko przez to, że nadchodzą... małe Biedronki.

REKLAMA

Małe Biedronki - o połowę mniejsze niż dotychczas

Takie sklepy będą mieć powierzchnię ok. 300-400 metrów kwadratowych. Dziś średnio sklep jest dwa i pół raza większy i ma około 750 mkw. - informuje money.pl.

Z informacji serwisu wynika, że nie są to bynajmniej jakieś dalekosiężne plany. Już w tym roku ma powstać 50 takich małych Biedronek, które mają mieć bardziej atrakcyjne lokalizacje niż tradycyjne dyskonty. I to właśnie dzięki nowemu konceptowi niebawem w Polsce ma się pojawić sklep numer 3000 z szyldem sympatycznego stworzenia.

REKLAMA

Portugalska firma w Polsce

Jeronimo Martins Polska może wysnuwać ambitne plany, bo interes idzie bardzo dobrze. Sprzedaż w polskich punkach sieci w 2018 roku sięgnęła 11,7 mld euro, czyli aż 48 mld zł. A to wzrost o niemal 6 procent - i to mimo wejścia częściowego zakazu handlu w niedziele.

Co ciekawe, to dzięki polskiemu oddziałowi portugalska w końcu firma radzi sobie tak dobrze. - W zasadzie jesteśmy polską firmą z siedzibą w Lizbonie. Jeśli chodzi o zysk EBITDA, to Biedronka odpowiada za 87 proc. - mówi Pedro Soares dos Santos, prezes firmy.

REKLAMA

Nie dziwi więc, że apetyt rośnie. Oczywiście walka Biedronki z Żabką będzie wyjątkowo pasjonująca i wcale nie jest jasne, kto będzie górą. Z jednej strony Biedronka przyzwyczaiła nas do niezłych pomysłów marketingowych - no i ma wsparcie międzynarodowej firmy. Ale to Żabka ma więcej sklepów - już ponad 5 tys., a Biedronka wciąż jeszcze nie ma tych 3 tys.

A kto wie, może niebawem na rynek osiedlowych sklepów wejdzie Lidl? Niemiecka sieć właśnie otworzyła w Monachium pierwszego... mini-Lidla. Jeśli pomysł wprowadzi do Polski, to na naszych osiedlach naprawdę zacznie się robić tłoczno od sklepów...

REKLAMA
Dołącz do dyskusji
Najnowsze
Warte Uwagi