- Home -
- Biznes -
- Uber nie dla wszystkich. Kierowcy będą mieć na to wpływ na to, kto w ogóle będzie miał dostęp do aplikacji
O Uberze pisaliśmy na łamach Bezprawnika całkiem często. Zazwyczaj jednak w kontekście zmian wprowadzanych przez firmę lub porównując usługi Ubera z tymi, które oferują taksówkarze. Teraz jednak chodzi o samych klientów. "Trudni" pasażerowie nie skorzystają z Ubera, ponieważ firma wprowadza nowe zasady.

Gwiazdki dla pasażerów
Do tej pory niektórym mogło się wydawać, że to tylko pasażerowie oceniali kierowców Ubera, dzięki czemu inni korzystający z aplikacji wiedzieli, kogo ewentualnie unikać. Okazuje się jednak, że także kierowcy mogą decydować, na jaką ocenę zasłużył ich pasażer. Czy był kulturalny? Nie naśmiecił w aucie? Czy nie awanturował się? Dzięki "gwiazdkom" przyznanym przez innych kierowców kierujący Uberem wiedział przynajmniej wcześniej, z jakim typem pasażera przyjdzie mu się zmierzyć. Teraz jednak firma zmienia zasady gry, i to zdecydowanie na korzyść kierowców.
Okazuje się bowiem, że teraz rankingi pasażerów będą miały realnie wpływały na to, kto będzie korzystać z przejazdu. W konsekwencji "trudni" pasażerowie nie skorzystają z Ubera, ponieważ firma chce... wyrzucać najgorszych klientów z aplikacji. Ci, którzy zbiorą wyjątkowo niepochlebne oceny i znajdą w dolnej części "rankingu" będą musieli liczyć się z tym, że Uberem już więcej nie pojadą. Zgodnie z zapowiedziami firmy z aplikacji mają być "wyrzucani" klienci, którzy będą mieć ocenę "znacznie poniżej średniej". Nie do końca jednak wiadomo, co to właściwie znaczy i jak Uber będzie rozstrzygać sporne sytuacje.
"Trudni" pasażerowie nie skorzystają z Ubera, ale firma podpowie im, jak się poprawić
Zmiany w polityce Ubera względem klientów wynikają z tego, że wielu kierowców miało skarżyć się na zachowanie pasażerów. Okazało się, że niektóre zachowania były nagminne - chodzi o klientów pijanych, wywołujących awantury czy... uprawiających seks w Uberze. W niektórych sytuacjach kierowcy odczuwali duży dyskomfort i nie byli pewni swojego bezpieczeństwa. Z tego względu firma zdecydowała się na ukrócenie podobnych procederów dokonywanych przez klientów.
Co ciekawe, mimo że "trudni" pasażerowie nie skorzystają z Ubera, bo zostaną wyrzuceni z aplikacji, to jest nadzieja dla tych, którzy "zbłądzili", ale jeszcze mają szansę poprawy. Chodzi o klientów z niższymi ocenami, ale jednocześnie na tyle wysokimi, że Uber postanowi przypomnieć im, jak poprawić swoją pozycję w rankingu. Niesforny pasażer otrzyma np. wskazówki dotyczące kulturalnego zachowania podczas przejazdu czy porady na temat tego, czego nie wolno robić w Uberze.
zobacz więcej:
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński
29.06.2025 14:36, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 12:35, Joanna Świba
29.06.2025 10:32, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 9:31, Rafał Chabasiński
29.06.2025 8:17, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 7:20, Rafał Chabasiński
29.06.2025 6:29, Miłosz Magrzyk
28.06.2025 19:08, Mateusz Krakowski