- Home -
- Energetyka -
- Opłaty stałe za prąd w PGE mogą być niższe. Niektórzy nieświadomie ponoszą koszty dodatkowych usług
Stałe opłaty za energię, wyszczególnione na rachunku, zwykle kojarzą się z czymś niepodlegającym dyskusji. Jak się jednak okazuje, nie zawsze tak jest.

W standardowych umowach, jakie PGE Obrót S.A. zawiera ze swoimi klientami, może bowiem znajdować się dobrowolna opłata handlowa. Wynosi ona całkiem sporo, bo aż 15,35 zł miesięcznie. Pod tą mylącą nazwą kryje się domowy assistance. Część odbiorców w ogóle z niego nie korzysta, nie mając wiedzy, że ponosi taki koszt.
Niektórzy klienci PGE nieświadomie płacą za wizyty fachowców, a gdy pojawia się awaria, wydają na naprawy własne pieniądze
Obecnie coraz więcej dostawców energii proponuje swoim odbiorcom dodatkowe usługi w ramach abonamentu. W PGE można więc wybrać pakiet wsparcia fachowców w razie awarii.
W najbardziej popularnym podstawowym wariancie dotyczy on napraw instalacji elektrycznej oraz urządzeń grzewczych i gazowych. Wydając 15,35 zł miesięcznie, możemy liczyć na przyjście fachowca w ciągu kilku godzin, gdyby zaszła taka konieczność.
Cena ta wydaje się nieduża, biorąc pod uwagę to, że na wizytę elektryka czy serwisanta często trzeba wyłożyć 200 czy 300 zł. Problem polega jednak na tym, że wielu klientów Polskiej Grupy Energetycznej nie jest świadomych tego, że posiada wykupioną taką usługę.
Niektórzy więc wydają na nią pieniądze latami, a gdy dochodzi do awarii, organizują wizytę fachowca we własnym zakresie.
Dobrowolna opłata handlowa dla każdego odbiorcy podpisującego umowę
Od pewnego czasu usługa ta bywa oferowana w dezinformujących okolicznościach nowym klientom. Niekiedy regularnie płacą za nią także wieloletni odbiorcy energii, sądząc, że jest ona obowiązkowa.
Można przypuszczać, że myląca nazwa to sprytny zabieg ze strony PGE, zorientowany na sprzedanie klientom dodatkowej usługi, z której korzysta tylko część świadomych konsumentów.
Bo nie wszyscy pracownicy PGE w sposób jednoznaczny informują swoich odbiorców, że opłata handlowa jest dobrowolna i że przysługuje za nią assistance. Rzecz jasna, kwestie te zawsze wyjaśnione są w umowie. Tę jednak mało kto czyta.
Jeśli na naszym rachunku znajduje się pozycja „opłata handlowa”, to najprawdopodobniej ponosimy dobrowolny koszt za możliwość wezwania fachowca
Z obecnymi klientami umowę z usługą assistance standardowo zawiera się na czas nieokreślony. Każdy, kto nie jest nią zainteresowany, może ją wypowiedzieć.
Warto w tym miejscu dodać, że obecnie PGE nie nalicza odbiorcom energii w gospodarstwach domowych żadnej obowiązkowej opłaty handlowej.
Jeśli na naszej fakturze znajduje się taka pozycja, to bardzo prawdopodobne, że kryje się pod nią właśnie wspomniany assistance. A niestety wydatek ten może być też wyższy niż 15,35 zł miesięcznie. W przypadku droższych pakietów wynosi bowiem nawet 18,19 zł lub 24,88 zł.
zobacz więcej:
12.07.2025 9:55, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 8:48, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 7:49, Aleksandra Smusz
12.07.2025 6:45, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 5:25, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 18:33, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:41, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:17, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 12:08, Mateusz Krakowski
11.07.2025 11:24, Edyta Wara-Wąsowska
11.07.2025 10:36, Materiał Partnera Bezprawnika
11.07.2025 10:04, Mateusz Krakowski
11.07.2025 9:39, Edyta Wara-Wąsowska
11.07.2025 8:19, Edyta Wara-Wąsowska
11.07.2025 7:07, Aleksandra Smusz
11.07.2025 5:57, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 5:48, Igor Czabaj
11.07.2025 4:50, Mariusz Lewandowski
10.07.2025 20:12, Joanna Świba
10.07.2025 13:37, Mariusz Lewandowski
10.07.2025 13:24, Edyta Wara-Wąsowska
10.07.2025 12:41, Joanna Świba
10.07.2025 12:29, Mariusz Lewandowski
10.07.2025 12:03, Edyta Wara-Wąsowska
10.07.2025 11:23, Mateusz Krakowski
10.07.2025 10:32, Edyta Wara-Wąsowska
10.07.2025 10:11, Mateusz Krakowski