Poczta Polska przyznaje, że ludzie coraz rzadziej chcą dawać gotówkę jej kurierom

Finanse Dołącz do dyskusji
Poczta Polska przyznaje, że ludzie coraz rzadziej chcą dawać gotówkę jej kurierom

Mam w pamięci jak lata temu na łamach Bezprawnika, pisaliśmy o problematycznych prowizjach, które dodawane były do płatności kartowych na Poczcie Polskiej. Wtedy wydawało się, że Poczta nie jest specjalnie zainteresowana promocją płatności bezgotówkowych. Jak się jednak okazuje, zmieniające się czasy wymusiły pewne przemyślenia.

Dane z I półrocza 2023 roku prezentują optymistyczny obraz rosnącej popularności płatności bezgotówkowych w placówkach Poczty Polskiej oraz wśród kurierów. Możemy zaobserwować aż 90-procentowy wzrost transakcji poprzez BLIK i 15-procentowy wzrost w zakresie płatności kartą. Co więcej, w ramach usługi cash-back wartość wypłat wzrosła o imponujące 66 procent.

W 2022 roku, według badania Fundacji Polska Bezgotówkowa, aż 62 procent wszystkich transakcji detalicznych w Polsce odbyło się bez użycia gotówki. Poczta Polska, chociaż nieco opieszale na początku, teraz zdaje się ścigać ten trend.

Poczta Polska w końcu się przekonała do porzucenia gotówki

Korzyści płynące z takiej metamorfozy są oczywiste. Klienci cenią sobie komfort, bezpieczeństwo oraz prostotę obsługi płatności elektronicznych. Brak konieczności noszenia przy sobie gotówki to jedno z udogodnień, które doceniła większość Polaków. Ostateczne przyspieszenie zmian mogło być również spowodowane pandemią COVID-19, która uwypukliła potrzebę ograniczenia fizycznego kontaktu.

Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej, wskazuje, że Poczta Polska jest świadomym uczestnikiem tej „rewolucji płatniczej”. Jego zdaniem bezdotykowe formy płatności świetnie wpisują się w aktualne wymagania rynku ze względu na ich prostotę i bezpieczeństwo. W dodatku szeroki wachlarz usług, jakie oferują terminale POS, takie jak wypłaty gotówki, doładowania telefonów, czy zakup kodów Paysafecard, czyni ofertę Poczty jeszcze bardziej atrakcyjną.

Ostatnia aktualizacja oferty, polegająca na zwiększeniu limitu wypłat gotówkowych w ramach usługi cashback, to tylko jeden z przykładów, jak Poczta Polska dostosowuje się do nowych standardów i potrzeb swoich klientów. Nie zapominajmy także o płatnościach online za różne usługi dostępne na stronie internetowej Poczty Polskiej, które ułatwiają codzienne życie wielu Polaków.

Choć Poczta Polska może była nieco opieszała w przeszłości, obecnie aktywnie dostosowuje się do wymogów nowoczesnego rynku. Współczesne technologie płatnicze, które stają się standardem w wielu sektorach gospodarki, są coraz bardziej widoczne także w placówkach Poczty. Działa to u was bezproblemowo?