PKO BP może wprowadzić program lojalnościowy dla klientów. To byłaby kolejna innowacja

Biznes Finanse Dołącz do dyskusji
PKO BP może wprowadzić program lojalnościowy dla klientów. To byłaby kolejna innowacja

Programy lojalnościowe są obecnie chętnie wykorzystywane przez różne marki. Przykładem doskonale znanym chyba wszystkim są programy lojalnościowe sieci spożywczych; dzięki nim klienci mogą oszczędzać podczas zakupów i zyskiwać dodatkowe rabaty. Teraz swój program lojalnościowy może szykować PKO BP – okazuje się bowiem, że bank zgłosił do Urzędu Patentowego znak słowny „PKO Punkty”. 

Program lojalnościowy PKO BP. Interesujące posunięcie banku

Lidl Plus, Moja Biedronka, ale też Vitay w Orlenie czy Payback w BP – to tylko kilka programów lojalnościowych, które w Polsce cieszą się sporą popularnością. Swoje programy mają też sieci drogerii, sklepy odzieżowe, a nawet linie lotnicze; na uruchomienie takiego programu decydują się również mniejsze marki. Cel wszystkich programów jest oczywisty – firmy chcą w ten sposób przyciągnąć nowych klientów, a jednocześnie zachęcić dotychczasowych do dalszego korzystania z usług czy kolejnych zakupów. To zatem stosunkowo łatwy sposób na to, by zadowolić stałych konsumentów (o czym część marek zdecydowanie zapomina), a z drugiej strony zainteresować tych, którzy do tej pory nie mieli większej styczności z marką. Programy lojalnościowe są też opłacalne z punktu widzenia klientów, mogących w ten sposób zaoszczędzić środki czy wygrać drobne nagrody.

Ciekawą informacją dla wielu osób może być zatem fakt, że, jak informuje cashless.pl, PKO BP może ruszyć z własnym programem lojalnościowym. Serwis wskazuje, że bank zgłosił do Urzędu Patentowego znak słowny „PKO Punkty”. To natomiast może wskazywać na nową usługę – stąd też chęć zastrzeżenia stosownej nazwy. Na razie nie wiadomo jednak, co konkretnie planuje bank; w Biuletynie Urzędu Patentowego, w opisie znaku pojawiają się takie frazy jak „Promowanie sprzedaży za pośrednictwem programów lojalnościowych dla klientów” czy „Promowanie sprzedaży towarów i usług osób trzecich za pośrednictwem programów kart lojalnościowych”. Z drugiej strony w wykazie potencjalnych towarów i usług oraz klas towarowych znalazły się też usługi inwestycyjne czy powiernicze, dlatego też trudno stwierdzić ze stuprocentową pewnością, jaka usługa z katalogu otrzyma wspomnianą nazwę – i kiedy jej uruchomienie byłoby możliwe.

PKO BP stawia na innowacje?

Program lojalnościowy mógłby być kolejną nowością wprowadzoną przez bank. Warto bowiem przypomnieć o kredycie hipotecznym online – osoby, które chcą zaciągnąć kredyt na zakup mieszkania, mogą teraz zrobić to online (choć na razie z tej możliwości nie skorzystają np. osoby prowadzące własną działalność gospodarczą). Na razie nie ma jednak pewności, że bank faktycznie zdecyduje się na program lojalnościowy lub inną, zbliżoną usługę.