
Uber jest usługą przewozową, która w pewien sposób rewolucjonizuje rynek. Jest to zmiana odczuwalna dla samych pasażerów, ponieważ płacą mniej i za pomocą aplikacji mogą zamówić pojazd najbliższy ich lokalizacji.
Znacznie bardziej jednak działanie Ubera odczuwają taksówkarze oraz państwo. Ci pierwsi, ponieważ konkurencyjnymi cenami zabiera im klientów. Rząd natomiast odczuwa brak podatków. Pieniądze, które zarobią „aplikacyjni” kierowcy, płyną z i do USA, przez co opodatkowanie omija Polskę.
Klienci chwalący sobie usługę na związane z nią protesty odpowiadają: „jeśli taksówkarzom szkodzi konkurencja, niech sami podniosą atrakcyjność oferty”. W takim stwierdzeniu znajduje się jednak pominięcie pewnych istotnych formalnych szczegółów. Licencjonowanych przewoźników obowiązują inne przepisy, przez co aby transport był opłacalny, nie mogą zejść poniżej pewnego pułapu cenowego.
Rozwiązaniem na ten stan rzeczy ma być wprowadzenie w stosunku do kierowców Ubera takich samych wymagań, jakim podlegają taksówkarze. Oznacza to, że każdy przewoźnik będzie musiał mieć licencję. To zaś wiąże się z założeniem działalności gospodarczej. Do tego prawdopodobnie dojdzie jeszcze obowiązek posiadania kasy fiskalnej, taksometru i koguta.
[box_kontakt]
Wszystkie te regulacje sprawią, że Uber nie będzie w zasadzie różnił się od Taxi. Dojdą licencje, podatki oraz pozostałe obostrzenia, które spowodują pewnie wzrost cen. Możliwe więc, że amerykańska firma utraci główny argument przyciągający klientów.
Pisaliśmy już jak z Uberem radzi sobie Francja i Wielka Brytania. My mamy na firmę swój własny sposób. Protestowali taksówkarze, problemy odczuwał także rząd – czy teraz jednak zaprotestują klienci? Decyzja w sprawie projektu jeszcze nie zapadła, ale ciężko wyobrazić sobie, żeby rządzący chcieli zrezygnować z pieniędzy z podatków.
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk