
Szkolenia i konsulting - jak większość branż w Polsce - odczuły skutki pandemii, ale w 2021 roku sektor powiększył się o 4 proc. względem roku ubiegłego. To w praktyce oznacza 4200 nowych przedsiębiorców, którzy świadczą tego typu usługi. Jeszcze bardziej spektakularnie wygląda to w skali dekady - 31-procentowy wzrost, czyli 82 000 firm szkolących innych. Aż 2/3 wszystkich tego typu firm to jednoosobowe działalności gospodarcze.
ClickMeeting to polska platforma rywalizująca z Zoomem, Teamsami czy Skypem. Z ich własnych statystyk wynika, że aż 52,4 proc. wszystkich online'owych spotkań w platformie ClickMeeting związane było z szeroko pojętą edukacją - w tym oczywiście szkoleniami firmowymi.
– Cyfrowa transformacja objęła wiele gałęzi biznesu, w tym również branżę szkoleń – mówi Martyna Grzegorczyk, Communications Manager w ClickMeeting. – Jak pokazuje nasz raport podsumowujący rok 2021, część szkoleniowców, którzy dotychczas prowadzili szkolenia na żywo, przeniosło swoje działania do sfery online. Z naszych danych wynika, że działania edukacyjne, w tym również szkolenia przeprowadzane przez niezależnych trenerów i edukatorów stanowiły ponad 41 proc. wszystkich wydarzeń, które odbyły się na platformie, a szkolenia wewnątrzfirmowe nieco ponad 11 proc.
Z czego szkolić najlepiej?
Temat podejmowanych szkoleń ma znaczenie. Nie każdy z 82 000 przedsiębiorców branżowych może bowiem powiedzieć, że radzi sobie dobrze.
Sytuacja przedsiębiorstw działających w sektorze szkoleń i konsultingu jest mocno zróżnicowana - ponad 40 proc. firm jest w kondycji dobrej i bardzo dobrej, z czego 23 proc. w bardzo silnej kondycji. Jednocześnie 60 proc. jest w kondycji słabej i bardzo złej, z czego te w bardzo złej stanowią aż 27 proc.
Jakie szkolenia najczęściej zamawiają polskie firmy? Otóż największe zapotrzebowanie dotyczyć szkoleń mających za zadanie wspomaganie zarządzania ludźmi, rozwijających umiejętność komunikacji, przekazywania informacji, współpracy w zespole i kompetencje liderskie (80 proc.), pozwalające efektywniej wdrażać nowych pracowników, tak by w sposób szybki, sprawny, bezpieczny i wydajny realizowali swoje zadania. W przypadku firm z sektora usługowego, największą popularnością cieszą się z kolei te związane z usprawnieniem komunikacji i współpracy oraz organizacji pracy w trybie hybrydowym, ze szczególnym naciskiem na pracę zdalną i zarządzanie zespołem rozproszonym (60 proc.). Jedna czwarta tych firm korzysta ze szkoleń z obsługi klienta, a 15 proc. z tych związanych ze wsparciem osobistym, czyli zarządzaniem stresem, mających na celu przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu oraz interwencje psychologiczne (15 proc.).
zobacz więcej:
14.07.2025 12:32, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 11:30, Mateusz Krakowski
14.07.2025 10:38, Mateusz Krakowski
14.07.2025 9:55, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 8:27, Edyta Wara-Wąsowska
14.07.2025 7:50, Miłosz Magrzyk
14.07.2025 6:55, Rafał Chabasiński
14.07.2025 5:41, Mariusz Lewandowski
13.07.2025 22:52, Miłosz Magrzyk
13.07.2025 9:56, Mariusz Lewandowski
13.07.2025 8:35, Rafał Chabasiński
13.07.2025 7:39, Mariusz Lewandowski
13.07.2025 4:59, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 16:28, Jakub Bilski
12.07.2025 9:55, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 8:48, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 7:49, Aleksandra Smusz
12.07.2025 6:45, Mariusz Lewandowski
12.07.2025 5:25, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 18:33, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:41, Miłosz Magrzyk
11.07.2025 15:17, Mariusz Lewandowski
11.07.2025 12:08, Mateusz Krakowski
11.07.2025 11:24, Edyta Wara-Wąsowska