Cena czyni cuda, jak brzmi hasło jednej z dużych marek w Polsce. Dotyczy to praktycznie każdej branży, w tym i tak popularnej, jak turystyczna. Mamieni cenami urlopowicze lgną do ofert, w których za niewielkie pieniądze można wyjechać do atrakcyjnego kurortu w egzotycznym kraju i spędzić tam kilka(naście) dni pławiąc się w luksusie i korzystając z atrakcji.

Rzeczywistość bywa jednak brutalna i okazuje się, że biuro bankrutuje, czego mamy przykłady niemal co rok w okresie wzmożonych urlopów. Aby uniknąć problemów z odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, warto sprawdzić, czy dana firma nie ma problemów, przez które zamiast wymarzonej wycieczki możemy stać się uczestnikiem koszmarnego wyjazdu lub batalii sądowej. Zwykle te drugie atrakcje oferują Urzędy Marszałkowskie danego województwa, które mają obowiązek kontrolowania biur podróży.

Warto zastanowić się także, czy opłaty pobierane przez biuro nie są za wysokie, szczególnie że zdarzają się kwoty rzędu połowy ceny wycieczki i pobierane są na kilka miesięcy przed terminem wyjazdu. Dodatkowo warto sprawdzić, czy ubezpieczenia oferowane przez biuro dotyczą kraju, do którego się wybieramy, a także zakresu, jaki one obejmują.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Często skupiamy się na najważniejszych czynnikach, które są gwarantowane, a zapominamy o wyjątkach, które mogą dotyczyć nas, rodziny lub współtowarzyszy. Ważne jest także to, czy mamy możliwość odstąpienia od umowy (rezygnacji w wycieczki czy urlopu) i jakie są tego koszty. W umowie powinny się znaleźć wszelkie zapisy, a także wysokość zaliczki, którą wpłacacie i koszty, jakie trzeba ponieść przed wyjazdem.

Prawnik serwisu Bezprawnik.pl podpowiada:

Punktem wyjścia do legalnej interpretacji działalności biur podróży jest oczywiście kodeks cywilny, a także ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych. Po stronie organizatora turystyki spoczywa szereg obowiązków i pełna odpowiedzialność z tytułu niewypełnienia lub nienależytego wypełnienia umowy dotyczącej warunków wykupionej usługi – a co w praktyce niestety często się zdarza, w takich detalach jak odległość hotelu od morza, jakość hotelu czy zaopatrzenie hotelowej restauracji. Oczywiście tego typu działania są zazwyczaj podstawą odpowiedzialności odszkodowawczej ze strony organizatora.

Jeżeli umowa z biurem podróży Was niepokoi, macie problem z rozwiązaniem jej, lub biuro nie wywiązało się z zadeklarowanej oferty, to zgłoście się do naszych prawników, którzy są dostępni stale pod adresem kontakt@bezprawnik.pl, z chęcią Wam pomogą.