Szykują się czasowe utrudnienia dla klientów. PKO BP, mBank i ING Bank Śląski informują

Finanse Dołącz do dyskusji
Szykują się czasowe utrudnienia dla klientów. PKO BP, mBank i ING Bank Śląski informują

Klienci PKO BP, mBanku i ING Banku Śląskiego powinni zwrócić uwagę na komunikaty, jakie te banki wystosowały w ostatnim czasie. Dotyczą one utrudnień, jakie mogą czekać klientów w najbliższych dniach w związku z planowanymi przerwami technicznymi i pracami serwisowymi. 

Ważna informacja dla klientów PKO BP, mBanku i ING Banku Śląskiego

W najbliższy weekend (22-23 luty) klienci PKO BP muszą liczyć się z pewnymi utrudnieniami, jeśli chodzi o korzystanie z niektórych usług serwisowych banku. Ma to związek z zaplanowaną przerwą techniczną. W praktyce klienci nie będą mogli składać wniosków za pośrednictwem iPKO i IKO w godzinach 00:30-05:00 w nocy z soboty na niedzielę, mogą też zdarzyć się trudności w dostępie do aplikacji i serwisu w godzinach 22:00-22:00 od soboty do niedzieli. Trudności powinny mieć jednak co do zasady chwilowy charakter; dodatkowo bank informuje, że w przypadku płatności zbliżeniowych telefonem, kart płatniczych i płatności w internecie „Płacę z iPKO” nie powinny występować żadne utrudnienia.

Komunikat skierowany do klientów wystosował też mBank; potencjalne trudności w funkcjonowaniu niektórych usług mają być spowodowane pracami rozwojowymi. W tym przypadku utrudnienia mogą być nieco bardziej uciążliwe (potrwają od 7:00 do 16:00 w sobotę), ale też będą dotyczyć mniejszej grupy klientów – niemożliwe będzie jedynie zalogowanie się do aplikacji mGiełda i eMakler.

Na pewne trudności muszą przygotować się również klienci ING Banku Śląskiego. Jak można przeczytać w komunikacie opublikowanym przez bank,

W nocy 24.02.2025 r. od godz. 00:01 do godz. 03:00 z powodu prac serwisowych korzystanie z bankomatów będzie utrudnione. W tym czasie nie wykonasz transakcji w bankomacie, wpłaty kartą oraz BLIKIEM w bankomatach sieci Planet Cash/ING

Przerwy w działaniu niektórych usług zdarzają się na tyle rzadko, że dla większości klientów nie powinny mieć większego znaczenia

Banki dość regularnie informują swoich klientów o planowanych przerwach technicznych czy możliwych trudnościach w funkcjonowaniu niektórych usług czy aplikacji. Najczęściej jednak przerwy mają miejsce w godzinach nocnych, tak, by klienci jak najmniej odczuli ich potencjalne skutki; często zresztą utrudnienia w dostępie są i tak chwilowe oraz dotyczą konkretnych usług. Dodatkowo banki pilnują, by powiadomić swoich klientów wcześniej – tak, by każdy miał możliwość uwzględnić planowane przerwy w dostępie do niektórych funkcjonalności na ich kontach.