Trwa właśnie wielka awaria kas fiskalnych. 1 stycznia w drukarkach fiskalnych „DELIO” wystąpił błąd zegara. To oznacza, że niemożliwe jest wystawienie paragonu z właściwą datą. O awarii poinformowało już Multikino Polska oraz klub Legia Warszawa, jednak pewne jest, że awaria dotknęła znacznie więcej podmiotów.
Awaria kas fiskalnych. Błąd zegara w drukarkach DELIO
Początek roku może nie być najszczęśliwszy dla wielu polskich handlowców. Okazuje się, że w całym kraju trwa wielka awaria kas fiskalnych. Teoretycznie awaria nastąpiła już 1 stycznia, jednak większość firm – z powodu święta – odczuwa ją dopiero dzisiaj.
Jak wyjaśnia firma Novitus, która dostarcza na rynek kasy fiskalne i drukarki fiskalne, w drukarkach fiskalnych DELIO wystąpił tzw. błąd zegara. W związku z tym niemożliwe jest wystawienie paragonów z właściwą datą. W konsekwencji działalność firm w całej Polsce może zostać sparaliżowana, co odczują nie tylko handlowcy, ale również ich klienci.
Firma Novitus zapowiedziała, że poniesie wszystkie koszty naprawy. Problem polega jednak na tym, że naprawa nie będzie mogła odbyć się na miejscu, u klienta – będzie on musiał dostarczyć wadliwą drukarkę do Partnera Novitus opiekującego się urządzeniem. Konieczna jest interwencja serwisu producenta. To z kolei wydłuży cały proces.
Oddziały firmy w całej Polsce zajmują się już usuwaniem usterki, jednak poszkodowane podmioty muszą liczyć się z tym, że będą musiały poczekać na odbiór sprawnej drukarki. Jak twierdzi Novitus, sam proces naprawy nie jest zbyt skomplikowany, problemem jest jednak liczba awarii. W związku z tym zlecenia mają być kolejkowane, a czas realizacji naprawy ma być trudny do określenia.
Firma podkreśla, że to pierwsza taka sytuacja w trakcie jej 25-letniej działalności.
Awaria kas fiskalnych już zbiera żniwo. Multikino Polska i Legia Warszawa kierują klientów na strony internetowe
Jako jedne z pierwszych o awarii poinformowały Multikino Polska oraz klub Legia Warszawa. Z powodu usterki drukarki fiskalnej zakup biletów w przypadku obu firm możliwy jest wyłącznie przez Internet.
Nie wiadomo, jaka konkretnie liczba urządzeń nie działa. Można jednak założyć, że wiele firm jest kompletnie sparaliżowana. Dotyczy to zwłaszcza tych podmiotów, które nie prowadzą sprzedaży przez Internet.
Utrudnione życie mają także klienci – wiele punktów, do których się dziś wybierali, może być zamknięta.
Firma Novitus chce zlikwidować awarię jak najszybciej, jednak trudno mówić o ostatecznym terminie rozwiązania problemu.