- Home -
- ecommerce -
- Na rynku q-commerce robi się coraz ciaśniej. Żabka odpowiedziała na debiut Bolt Market. Usługa Żabka Jush dostępna już w Warszawie i Gdańsku
Żabka Jush już dostępna w Warszawie oraz Gdańsku. Grudzień to wyjątkowo gorący okres w branży q-commerce. Przecież dopiero co ze swoją usługą zadebiutował Bolt wprowadzając Bolt Market, na co błyskawicznie zareagowała Żabka. Zakupy za pośrednictwem Żabka Jush póki co dostępne będą dla mieszkańców dwóch gdańskich dzielnic, Chełma oraz Oruni,a od jakiegoś czasu usługa dostępna jest także w Warszawie.

Żabka Jush to owoc pracy specjalistów z Lite c-Commerce. To start-up, który działa w ramach grupy kapitałowej Żabka. Sieć jest w pełni świadoma zmieniającego się błyskawicznie rynku. Doskonale orientuje się w aktualnych trendach segmentu q-commerce, co w połączeniu z siecią sklepów w całej Polsce może okazać się kluczowe. Żabka zapowiada, że wciąż pracuje, aby usługa pojawiła się w kolejnych miastach. Po Warszawie oraz Gdańsku grupa planuje sukcesywnie wprowadzać usługę w kolejnych miastach.
Żabka Jush - kolejny gigant q-commerce
W tym miejscu warto nadmienić, że tempo ekspansji branży q-commerce jest zdumiewające. Poza Żabką oraz Boltem, o atencję klienta rywalizują również Glovo, Jokr, Swyft oraz Lisek. W miastach powstają kolejne dark stores, dzięki którym błyskawiczna dostawa jest w ogóle możliwa. Eksperci są jednak zgodni, że przy takich wzrostach konsolidacja rynku jest nieunikniona. Dla mnie - a jest to wyłącznie konsumencki punkt widzenia - niekoniecznie jest to dobra informacja. Obecnie, jak wspomniałem wyżej na rynku działa kilka podmiotów świadczących usługi w tym sektorze. Uogólniając - większość z firm wystartowała w podobnym okresie. Jest to zatem zdecydowanie pro konsumencka część rynku. Nieustanne promocje oraz darmowe dostawy mają przekonać nas konsumentów do sięgnięcia po daną usługę. Już teraz pojawiają się informacje, że np. Jokr - którego usługi opisałem tutaj - może skoncentrować się na rozwoju amerykańskiego rynku. Bardzo możliwe, że podmiotami przejmującymi świetnie rozwinięte start-upy z branży q-commerce będą giganci z rynku e-commerce.
Ponadto, serwis dlahandlu.pl informuje, że podmioty, które obecnie działają na europejskim rynku q-commerce przekraczają próg rentowności, gdy uśredniona wartość koszyka zamówień będzie oscylować wokół 40 euro (około 180 złotych). To wciąż jak na krajowe, a nawet wielkomiejskie bardzo wysoka kwota. Dodatkowo jeden dark store powinien obsługiwał średnio około 1.200 zamówień każdego dnia. Obie te wartości wydają się być obecnie nieosiągalne i zapewne wiele mniejszych platform odpadnie, bo w zestawieniu z gigantami nigdy nie przekroczą progu rentowności.
zobacz więcej:
06.07.2025 17:54, Mariusz Lewandowski
06.07.2025 17:30, Mariusz Lewandowski
06.07.2025 11:39, Igor Czabaj
06.07.2025 7:57, Mariusz Lewandowski
06.07.2025 6:33, Aleksandra Smusz
06.07.2025 5:45, Materiał Partnera Bezprawnika
05.07.2025 12:35, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 12:21, Mariusz Lewandowski
05.07.2025 8:21, Aleksandra Smusz
05.07.2025 7:35, Igor Czabaj
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 23:31, Materiał Partnera Bezprawnika
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz