- Home -
- Zakupy -
- Burger King zachęca do kupowania jedzenia z... McDonalda. "Nie przypuszczaliśmy, że kiedykolwiek Was o to poprosimy"
„Zamówcie z Mcdonalds”. Grafika opatrzona takim hasłem znalazła się na profilach Burger Kinga w mediach społecznościowych nie tylko w Polsce, ale i w wielu innych krajach. To unikalny gest solidarności, ale oczywiście również świetne zagranie marketingowe. Pokazuje w jak trudnej sytuacji znalazła się branża gastronomiczna. Pamiętajmy jednak, że największej pomocy potrzebują małe lokale.

Zamówcie z Mcdonalds
„Nie przypuszczaliśmy, że kiedykolwiek Was o to poprosimy”, zaczyna swoje krótkie oświadczenie znana amerykańska sieć burgerowni.
Tak samo, nie przypuszczaliśmy, że będziemy Was zachęcać do zamawiania w KFC, PizzaHut, Starbucks, DaGrasso, Dominos, Dominium, Max Burgers, Pasibusa oraz wielu innych restauracji, których nie sposób tutaj wymienić.
…pisze Burger King Polska na swoim profilu na Facebooku. W tle jest oczywiście pandemia i widmo bankructwa wielu lokali gastronomicznych. „Te restauracje zatrudniają tysiące pracowników, którzy w tym momencie potrzebują Waszego wsparcia”, czytamy dalej w oświadczeniu. To pokazuje przed jak ogromnym problemem stoi nie tylko branża gastro, ale też cała globalna gospodarka. Wiele państw na całym świecie wprowadza drugi lockdown i nie zanosi się na to, żeby skończył się on na tyle szybko, by restauracje mogły wkrótce znów w normalnych warunkach gościć klientów.

Branża na skraju przepaści
Zachęcenie przez Burger Kinga do kupowania w McDonaldzie można porównać do Coca-Coli zachęcającej do kupowania Pepsi. Odwiecznych konkurentów połączyła dramatyczna sytuacja związana z niechybnym masowym odpływem klientów. I chodzi tu o sieci, które jednak w pewnym stopniu ratuje usługa Drive Thru, na którą większość lokali gastronomicznych nie może sobie pozwolić.
W Polsce też lokale gastronomiczne są zamknięte do odwołania. A raczej prawie zamknięte, bo rząd pozwala im serwować tylko jedzenie na wynos. Dla wielu restauracji oznacza to spadek obrotów nawet o 80-90%. I żadne nowe postojowe i zwolnienie z ZUS nie pomoże, gdy trzeba opłacić pensje pracowników, zapłacić (nawet obniżony) czynsz i przede wszystkim mieć pieniądze na życie. Dlatego – ciesząc się z gestu Burger Kinga – apeluję o to byśmy nie zapominali o naszych ulubionych małych knajpach, które przed pandemią odwiedzaliśmy regularnie. U nich nawet najbardziej wymyślny chwyt marketingowy może nie pomóc w przetrwaniu do końca tego parszywego 2020 roku. Ale pomóc możemy my – choć raz na parę dni zamawiając od nich jedzenie na wynos.
zobacz więcej:
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz
03.07.2025 7:01, Aleksandra Smusz
03.07.2025 6:53, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 5:45, Miłosz Magrzyk
03.07.2025 4:43, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński