Partnerzy serwisu:
ecommerce Zakupy

Aplikacja InPost wzbogaciła się o kolejne udogodnienie dla jej użytkowników. Chodzi o nadawanie i zwroty towarów

Rafał Chabasiński
30.06.2022
Aplikacja InPost wzbogaciła się o kolejne udogodnienie dla jej użytkowników. Chodzi o nadawanie i zwroty towarów

Prezes InPost Rafał Brzoska pochwalił się nowym udogodnieniem dla klientów swojej firmy. Teraz zdalne otwieranie Paczkomatów InPost za pomocą aplikacji obejmuje nie tylko odbieranie przesyłek, ale także ich nadawanie oraz zwroty towarów do sklepów internetowych.

Aplikacja InPost wzbogaciła się o kolejne udogodnienie dla jej użytkowników

Wielokrotnie nagradzana aplikacja InPost od dawna słusznie uchodzi za niezwykle prostą w obsłudze i przyjazną użytkownikowi. Jest również ciągle rozwijana, czego dowodzi dodana niedawno nowa funkcjonalność. Prezes InPost Rafał Brzoska pochwalił się nowym udogodnieniem dla użytkowników firmowej aplikacji. Tym razem rozszerzono zdalne otwieranie Paczkomatów InPost o nadawanie przesyłek i przypadki zwrotu towaru z powrotem do sklepu internetowego.

 

Wprowadzana zmiana oznacza, że teraz wszyscy klienci InPost mogą wygodnie nadawać i zwracać paczki w Paczkomatach. Nie trzeba ani skanować kodu QR, ani wpisywać w urządzeniu kodu nadania lub zwrotu. Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji i właściwa skrytka otwiera się automatycznie. Takie rozwiązanie pozwala obsługiwać wszystkie rodzaje przesyłek bez konieczności dotykania ekranu Paczkomatu. Jedyny fizyczny kontakt z urządzeniem polega na zamknięciu skrytki po umieszczeniu w niej przesyłki.

Zdalne otwieranie Paczkomatów InPost naprawdę jest wyjątkowo proste i intuicyjne

Na stronie internetowej firmy znajdziemy dokładną instrukcję postępowania jak nadać przesyłkę lub zwrot w aplikacji InPost. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że czas obsługi Paczkomatu w takich przypadkach należy liczyć w sekundach.

Jak nadać lub zwrócić paczkę zdalnie?

To bardzo proste i intuicyjne!

  1. W aplikacji InPost Mobile wejdź w zakładkę „Nadaję” lub „Zwracam”​​​​​​​
  2. Wypełnij formularz nadania paczki lub zwrotu produktu do wybranego e-sklepu
  3. Udaj się do dowolnego Paczkomatu
  4. W aplikacji w szczegółach przesyłki wybierz przycisk „Otwórz skrytkę zdalnie”
  5. Po otwarciu skrytki, umieść w niej przesyłkę i zamknij drzwiczki. To tyle!

Zdalne otwieranie Paczkomatów InPost przy wszystkich rodzajach przesyłek to nie wszystko. Firma chwali się również szeregiem innych przydanych funkcjonalności swojej aplikacji. Dzięki niej użytkownik ma stały i wygodny dostęp do całej wiedzy o swoich przesyłkach w jednym miejscu. Może za pomocą aplikacji przedłużyć czas odbioru paczki, przekierować przesyłkę kurierską do Paczkomatu, śledzić na bieżąco jej status albo umieścić ją w Strefie Ułatwionego Dostępu.

Mogłoby się komuś wydawać, że zdalne otwieranie Paczkomatów InPost także przy zwrotach towaru i nadawaniu przesyłek to drobiazg. Nie sposób jednak nie zauważyć, że to właśnie takie „drobiazgi” składają się na pozytywne doświadczenie użytkownika, które z kolei stanowi w dzisiejszych czasach czynnik ważniejszy nawet od samej ceny towaru. Nowa funkcjonalność Paczkomatów InPost wymiernie usprawnia proces dokonywania zwrotów przez klientów branży ecommerce.  Z pewnością więc przyczyni się do przyciągania klientów do sklepów internetowych.