Rezerwacja noclegów na platformie Booking.com jest zautomatyzowana i rządzi się pewnymi zasadami. Zwrot z Booking bywa często wyzwaniem, zwłaszcza jeżeli wybraliśmy ofertę z bezzwrotną rezerwacją. Co zrobić, jeżeli pojawia się problem z wybranym obiektem? Jak bezkosztowo odwołać rezerwację w Booking?
Bezkosztowe odwołanie rezerwacji w Booking
Rezerwując pobyt przez Booking, zwykle otrzymujemy informację czy dana rezerwacja może być odwołana bezpłatnie. Zwykle również podawany jest wtedy termin, w jakim takie odwołanie może nastąpić. Odwołanie pobytu po tym terminie wiąże się z utratą wpłaconej kwoty. Czy da się temu zapobiec?
Zwrot z Booking w przypadku bezzwrotnej rezerwacji jest możliwy właściwie tylko w dwóch przypadkach. Pierwszy ma miejsce wtedy, gdy to obiekt odwoła rezerwację ze swojej winy. Drugi – jeżeli złożymy reklamację. To wymaga jednak pewnych podstaw. Jeżeli chcemy bezkosztowo odwołać naszą rezerwację, musimy więc w pierwszej kolejności zwrócić się do obiektu. Niestety takie rozwiązanie zależy tylko od ich dobrej woli i nie zawsze możemy na to liczyć. Innym rozwiązaniem jest próba zmiany terminu rezerwacji, czyli zachowanie wpłaty przez obiekt, ale przesunięcie pobytu. Tutaj musimy jednak liczyć się z możliwością zmiany ceny. Warto więc zwrócić uwagę czy obiekt przesyłając nam link, do zmiany terminu nie zmieni też kwoty żądanej za pobyt.
Reklamacja pobytu rezerwowanego przez Booking
Inaczej wygląda kwestia składania reklamacji. Platforma daje taką możliwość poprzez zwrócenie się mailowo ze swoim roszczeniem. Można również próbować skontaktować się przez infolinie, jest to jednak problematyczne zagranicą, kiedy stawka za połączenie idzie dość mocno w górę. Składając reklamacje, musimy mieć ku temu podstawy, nie wystarczy sam fakt braku możliwości przyjazdu, w tym przypadku zastrzeżenia do obiektu muszą być uzasadnione i co najważniejsze udowodnione.
Bywają sytuacje, że Booking nie uzna naszej reklamacji. Kolejnym rozwiązaniem jest złożenie reklamacji chargeback w banku. Taka opcja jest możliwa, jeżeli płaciliśmy za pobyt kartą płatniczą (Visa, Mastercard). Warunkiem złożenia reklamacji w banku jest wyczerpanie drogi reklamacyjnej w obiekcie. Wraz z wnioskiem musimy przesłać dokumenty potwierdzające odmowę uznania roszczenia przez hotel. Tak jak w przypadku reklamacji w hotelu czy na platformie należy przedstawić dowody potwierdzające nasze twierdzenia.
W każdym z wyżej wskazanych przypadków na zwrot pieniędzy będziemy musieli czekać od kilku do kilkudziesięciu dni. Nawet jeżeli będziemy mieć szczęście i dana oferta będzie zapewniała bezkosztowe odwołanie rezerwacji, na zwrot poczekamy co najmniej kilka dni (od 7 do 10 dni).