Global Assistance Polska, we współpracy z Beesafe, wprowadza automatyzację procesu wezwania pomocy drogowej. Klienci muszą jedynie przesłać zdjęcie tablic rejestracyjnych uszkodzonego pojazdu oraz swój numer telefonu, a resztą zajmie się AI. Nowa usługa jest już dostępna dla klientów Compensy, jednak firma jest gotowa na rozszerzenie rozwiązania również na inne firmy spoza Vienna Insurance Group.
Będzie łatwiej niż do tej pory
Nowe rozwiązanie umożliwia szybkie zgłoszenie zdarzenia drogowego np. kolizji czy wypadku, co znacząco skróci czas oczekiwania na pomoc. Klient nie będzie musiał podawać już szczegółowych danych (numer polisy czy VIN). System samodzielnie pozyska te informacje. Wystarczy, że osoba wzywająca pomoc prześle zdjęcie tablic rejestracyjnych pojazdu oraz swój numer telefonu za pomocą formularza online lub aplikacji mobilnej. Dzięki technologii sztucznej inteligencji, system automatycznie odczyta numer rejestracyjny i lokalizację pojazdu, wykorzystując metadane z przesłanych zdjęć. Po zebraniu danych, zgłoszenie zostanie zarejestrowane w systemie i klient natychmiast otrzyma w informacji zwrotnej jego numer.
Prezes Global Assistance Polska Michał Makarczyk podsumował:
Dzięki nowemu rozwiązaniu klient może przejść przez cały proces rejestracji w zaledwie kilku krokach. Automatyczne wykrywanie lokalizacji klienta przyspiesza wysłanie pomocy drogowej we wskazane miejsce. Inwestujemy w technologie, które realnie wpływają na komfort naszych partnerów i ich klientów oraz na efektywność procesów.
Jako pierwsi z nowego rozwiązania skorzystają klienci Compensy, a prace nad wdrożeniem tej technologii trwają także w InterRisk. Ze względu na duży potencjał tego narzędzia, GAP jest gotowy do współpracy z innymi ubezpieczycielami, brokerami, firmami leasingowymi oraz flotami samochodowymi.
Sztuczna inteligencja zmienia branżę ubezpieczeniową nie od dziś
Niewątpliwie sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała branżę ubezpieczeń, wprowadzając do niej szereg innowacyjnych rozwiązań. Firmy ubezpieczeniowe korzystają z AI m.in. do automatycznego oceny szkód, analizy ryzyka oraz wykrywania oszustw. Dzięki algorytmom uczenia maszynowego, które potrafią analizować obrazy uszkodzeń w czasie rzeczywistym, możliwe jest szybkie oszacowanie wysokości szkód na podstawie zdjęć zgłoszonych przez klientów.
Za sprawą technologii takich jak telematyka, możliwe jest indywidualne określanie ryzyka dla kierowców na podstawie ich stylu jazdy, co pozwala na dostosowanie składek do zachowań na drodze. Telematyczne urządzenia zamontowane w pojazdach monitorują dane np. prędkość, sposób przyspieszania czy hamowania, umożliwiając dokładniejsze ocenienie ryzyka i bardziej sprawiedliwe ustalanie wysokości ubezpieczenia.
Z kolei chatboty i voiceboty wspierają obsługę klienta, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania oraz pomagając w szybkiej rejestracji roszczeń. Tego rodzaju rozwiązania nie tylko zwiększają efektywność pracy, ale również poprawiają doświadczenia klientów, umożliwiając im dostęp do informacji 24/7.
Wkrótce więc możemy spodziewać się jeszcze większego wpływu sztucznej inteligencji na ten sektor. Szacuje się, że do 2028 roku wartość rynku sztucznej inteligencji w branży ubezpieczeniowej wzrośnie o 24% rocznie, osiągając poziom blisko 7 miliardów dolarów.