Black Friday jest motorem napędowym sprzedaży na całym świecie. Przykładowo, w 2023 roku przyniósł globalnie 70,9 mld dolarów tylko w sprzedaży online. To oznacza czas wytężonej pracy nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla dostawców technologii płatności i ich systemów. W tym roku podczas weekendu Black Friday, Adyen (globalny dostawca technologii płatności) przeprocesował 34 mld dolarów w ramach 670 mln transakcji. To daje ponad 163 tys. transakcji w ciągu jednej minuty.
Praktyczne strategie, które podniosą sprzedaż w okresie przedświątecznym
Ukoronowaniem handlowego sezonu jest grudzień, a więc miesiąc z największymi obrotami w wielu sektorach. Jak zadbać o płynność transakcji i bezproblemową obsługę klientów? Jakie rozwiązania pozwolą przedsiębiorcom nie tylko zwiększyć przychody, ale również zredukować koszty? Oto sprawdzone wskazówki i strategie, które pomogą wykorzystać potencjał tego gorącego okresu sprzedaży.
Wskazówka #1: Zadbaj o płynne doświadczenie zakupowe dla klientów
Szczyt sezonu w pełni, a firma odnotowuje ogromny wzrost ruchu online i/lub w sklepie stacjonarnym. Natomiast kiedy nadchodzi moment płatności, wiarygodni klienci nie mogą zapłacić wybraną metodą lub system oznacza ich zamówienie jako podejrzane. Płynne doświadczenie zakupowe od początku do końca może zdecydować o sukcesie firmy podczas szczytu sezonu.
Sprawdź polecane oferty
RRSO 21,36%
- Według badania Adyen Retail Report 2024 aż 62 proc. konsumentów porzuci koszyk, jeśli nie będzie w stanie zapłacić w preferowany przez siebie sposób. Oferując lokalne metody płatności, firmy zapewniają klientom bardziej spersonalizowane i wygodne zakupy.
- Zachowania klientów w sezonie wzmożonego ruchu mogą się diametralnie zmieniać. Osoba, która zwykle składa dwa zamówienia miesięcznie, może nagle złożyć pięć (lub więcej). Zamiast ryzykować, że transakcje zostaną zablokowane, warto zaktualizować zasady dotyczące limitów transakcji i korzystać z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które skutecznie wykryją i zapobiegną oszustwom, nie zakłócając przy tym ścieżki zakupowej wiarygodnym klientom.
- Dzięki rezerwie na pełny zwrot kosztów przedsiębiorcy mają pewność, że posiadają wystarczające środki, aby sprostać żądaniom klientów. Koniec ze stresem związanym z działaniem na ostatnią chwilę.
Wskazówka #2: Optymalizuj płatności i oszczędzaj
Gdy liczba transakcji gwałtownie rośnie, optymalizacja płatności może znacząco wpłynąć na wyniki finansowe. Niezależnie od tego, czy przedsiębiorca działa online, stacjonarnie, czy też w obu kanałach, istnieje kilka sposobów, aby skutecznie zaoszczędzić:
- Wprowadzić alternatywne metody płatności – takie jak portfele cyfrowe, które charakteryzują się wyższym wskaźnikiem konwersji niż płatności kartą (i stale zyskują na popularności).
- Korzystać z inteligentnego routingu transakcji – który automatycznie wybiera najkorzystniejszą ścieżkę płatności, aby zwiększyć współczynnik konwersji i optymalizować koszty.
- Włączyć opcję płatności offline w punktach stacjonarnych – która pozwala na przyjmowanie transakcji podczas przestojów systemu, pomagając zredukować koszty płatności oraz ewentualne straty.
- Włączyć tokeny sieciowe dla płatności online – to zwiększone bezpieczeństwo i realne oszczędności na każdej transakcji dzięki niższym opłatom.
Wskazówka #3: Postaw na niezawodną platformę
Niezależnie od tego, czy chodzi o obsługę większej liczby transakcji, redukcję przestojów systemu czy zapobieganie oszustwom – niezawodna platforma płatnicza jest fundamentem operacji płatniczych, szczególnie w okresie intensywnej sprzedaży. To gwarancja, że proces zakupowy będzie płynny, spójny i bezpieczny.
O Adyen
Adyen to nowoczesna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów. Dzięki kompleksowym usługom płatniczym, analityce opartej na danych oraz produktom finansowym oferowanym w ramach jednego globalnego rozwiązania, Adyen pomaga firmom szybciej osiągać założone cele. Posiadając biura na całym świecie, Adyen współpracuje z takimi firmami jak Facebook, Uber, H&M, eBay i Microsoft.
Artykuł powstał w ramach współpracy reklamowej z Adyen