Liczba stacji ładowania elektryków wzrosła o 125 proc. Są jednak kłopoty
Z informacji przekazanych przez ekspertów Powerdot, cytowanych przez portal bank.pl, wynika, że infrastruktura, przeznaczona do ładowania samochodów elektrycznych cały czas się powiększa. W Polsce mamy już 13,5 tys. punktów tego typu, z czego ok. 3 tysięcy oczekuje na odbiór UDT.
W zauważalny sposób zwiększyła się także liczba ładowarek do elektryków, które stoją przy galeriach handlowych lub supermarketach. Z informacji przekazanych przez ekspertów Powerdot w informacji prasowej, wynika, że liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych podwoiła się w ostatnich latach. Wydatki na ten cel osiągnęły niebagatelną sumę pół miliarda złotych.
Niestety, podmioty odpowiedzialne za stawianie stacji ładowania zbyt często napotykają trudności na swojej drodze
Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce zwraca uwagę przede wszystkim na nieprzewidywalność czasową procesu inwestycyjnego, uzależnionego od monopolu państwa. To nie pomaga w przyspieszaniu procesu stawiania kolejnych stacji ładowania elektryków w Polsce, tak bardzo potrzebnych obecnie w dobie zwiększonej popularności samochodów elektrycznych.
Sprawdź polecane oferty
Allegro 1200 - Wyciągnij nawet 1200 zł do Allegro!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYTelewizor - Z kartą Simplicity możesz zyskać telewizor LG!
Citi Handlowy
IDŹ DO STRONYRRSO 20,77%
Dyrektor Powerdot podkreśla, że wielkim hamulcem dla rozwoju infrastruktury, przeznaczonej dla samochodów elektrycznych w Polsce, jest również wydłużanie maksymalnego czasu oczekiwania na wykonanie przyłącza przez spółki energetyczne. To wpływa negatywnie na planowanie inwestycji i przyspieszanie budowy kolejnych stacji ładowania.
W takim wypadku użytkownicy często czekają przez wiele miesięcy na otwarcie stacji ładowania, pomimo tego, że proces ten można byłoby znacznie skrócić.
Niestety, między innymi tego typu czynniki wpłyną na spadek tempa powstawania kolejnych stacji ładowania w Polsce w najbliższych miesiącach. O tego typu problemach mówił na łamach bank.pl szef Powerdot:
W efekcie użytkownicy muszą dłużej czekać na otwarcie kolejnych stacji, niż wynika to z obowiązujących regulacji. Często denerwują się, że stacja już stoi, ale ciągle nie jest uruchomiona, bo procedury się przeciągają, niesłusznie winiąc za to operatorów.
Z informacji przekazanych przez dyrektora generalnego Powerdot, wynika, że w Polsce w rocznie będzie przybywać 2,5-3,5 tysiąca stacji ładowania samochodów elektrycznych. Niestety, nie będziemy w stanie już osiągnąć wyniku 4,5 tys. punktów ładowania, które powstawały co roku w Polsce.