- Home -
- Zakupy -
- Lidl, Biedronka i Aldi decydują się na spore zmiany. I raczej nie spodobają się one klientom
Można śmiało założyć, że Polacy często robią zakupy w dyskontach m.in. ze względu na niższe ceny produktów oraz bogatszy asortyment. Sęk w tym, że już niedługo wybór towarów w sklepach takich sieci jak Lidl, Biedronka czy Aldi może się gwałtownie zmniejszyć - a wszystko przez zmiany planowane przez sieci.

Lidl, Biedronka i Aldi ograniczają asortyment. Klienci będą mieć mniejszy wybór
Wybór produktów w dyskontach jest wprawdzie znacznie mniejszy niż w hipermarketach, ale i tak przewyższa znacząco ten w małych sklepach - niezależnie czy mowa o Żabkach, czy o osiedlowych punktach. Okazuje się jednak, że asortyment w takich sklepach jak Lidl, Biedronka czy Aldi może być wkrótce znacznie mniejszy; jak donosi "Rz", sieci planują zmniejszanie oferty na półkach. Jak komentuje cytowana przez "Rz" Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry,
Klienci są nadmiarem zdezorientowani i naprawdę nie potrzebują siedmiu różnych keczupów do wyboru, choć wszystko oczywiście zależy od kategorii. Choćby w majonezie silne są lokalne przyzwyczajenia co do marek. Ograniczanie oferty w sklepach jest faktem i będzie postępować, a jest to najgorsza wiadomość dla producentów, którzy będą musieli walczyć o miejsce na półce
Warto to zresztą podkreślić - na zmniejszeniu wyboru produktów na dyskontowych półkach stracą nie tylko klienci, którzy będą musieli wybierać z okrojonej oferty, ale też producenci. Część z nich będzie musiała albo pożegnać się z obecnością w dyskontach, albo konkurować cenami - tak, by pozostać w sklepach, w których Polacy kupują zdecydowanie najchętniej. Należy przy tym pamiętać, że dostawcy towarów ucierpieli już wcześniej - mowa oczywiście o wojnie cenowej między Biedronką a Lidlem (która, a przynajmniej wszystko na to wskazuje, ostatecznie się skończyła). Dostawcy byli wtedy zmuszeni do oferowania rabatów, które miałyby zachęcić sklepy obu sieci do zaopatrywania się w towary określonych producentów. W dodatku wojna cenowa Lidla i Biedronki oddziaływała na pewną skalę również na pozostałe sieci handlowe, w których również (przynajmniej chwilowo) zaangażowały się w wyścig w obniżaniu cen.
Dyskonty mogą w większym stopniu stawiać na marki własne
Ograniczenie asortymentu pochodzącego od różnych producentów może wiązać się też ze zwiększeniem ekspozycji marek własnych dyskontów. To z kolei mogłoby akurat spodobać się klientom - często produkty marek własnych są tańsze, a ich jakość nierzadko nie jest gorsza od produktów przynajmniej części producentów.
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński