Orlen jest przedsiębiorstwem, ktore ostatnimi czasy nad wyraz często zmaga się z różnymi kontrowersjami. Zdarzało się bowiem, że ze stacji znikały Newsweeki (a pojawiał się Gość Niedzielny). Bardzo ciekawym posunięciem jest również powrót marki CPN, która w czasach obecnego „kiedyśtobyłyzmu” jest PR-owo genialnym posunięciem. Teraz Orlen, jako jeden z pierwszych, wprowadza ofertę dla wegan i wegetarian. O sytuacji dowiadujemy się z portalu Wirtualne Media.
Oferta wegańska i wegetariańska oczywiście dotyczy gastronomii i opierać sie będzie na produktach polskich producentów.
Oferta wegańska i wegetariańska Orlen
Produkty wegańskie i wegetariańskie będą funkcjonować w Orlenowskim bistro, czyli Stop Cafe. Jak tłumaczą przedstawiciele koncernu – jest to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na produkty, które nie są pochodzenia zwierzęcego. Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej, tak wypowiada się na opisywany temat:
Obserwujemy trendy, analizujemy potrzeby klientów i wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Obecnie mamy do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, który często wybiera dobre polskie produkty. Stąd nasza oferta dedykowana dla wegan i wegetarian, którą stworzyliśmy na bazie wyselekcjonowanych produktów od polskich dostawców
Skład i receptura wegańskich i wegetariańskich nowości przygotowane są jedynie dla Orlenu i takich samych dań nie będzie można spotkać nigdzie indziej.
Wśród nowych produktów znajdą się m. in.
- hot dog wegański
- kasza kuskus i kasza jaglana
- wrap falafel
- bułka z pieczarkami (na ciepło, z pieca)
Weganie i wegetarianie
Popularność ruchów i zachowań wegańskich i wegetariańskich zmusza wiele sieci handlowych do wprowadzania nowości w tym zakresie. Takim sposobem IKEA wprowadziła do swojej oferty hot-dogi wegańskie, które – swoją drogą – smakują lepiej niż oryginalne, mięsne odpowiedniki. Bezmięsną opcją może pochwalić się również KFC, w którym można zamówić wegetariańskie wersje niektórych dań, jak np. popularnego Twistera.
Są jednak duże sieci, jak McDonald’s i Burger King, w których – przynajmniej w Polsce – na dania wegańskie i wegetariańskie nie ma miejsca w obecnej ofercie. Powoduje to sytuacje, w której każde przedsiębiorstwo, wprowadzające wegańsko-wegetariańską ofertę, staje się atrakcyjnym dla (sukcesywnie) rosnącej grupy odbiorców. Tak, jak miłośnicy mięsa zajadą „na trasie” do McDonalda, tak weganie i wegetarianie prawdopodobnie zatrzymają się na szybki posiłek w Stop Cafe.